Raamat #12 ehk “Eestluse valem”

Raamat, mille saamislugu on jälle väga hea rääkida. Olime saunas ning Annika parandas Bryani eesti keele hääldust. Muu hulgas kasutas ta selliseid juhiseid nagu “Proovi „kuula“ hästi tumedaks muuta ja samas lühenda natuke ka. See on iseenesest väga selge ja otsene sõna, ei ole vaja pikalt keerutada. Peaaegu kohe, kui sa alustad, siis see ka lõppeb. Ja a-täht seal lõpus, see justkui kukub l- tähe pealt maha. A-täht hüppab l-tähe kaljunuki pealt kuristikku.” ja “Ja lihtsalt, sa pead selle sõna hästi pohhuilt välja hingama.” ning selgitas, et õ-täht tuleb kurgust sealt kohast, kus sa neelad. Ma seal kõrval kuulasin ja mõtlesin, et pagan – ma tahan endale tegelast, kelle suust võiksid kõlada just sellised laused!

Ideekillust täismahus ideeni läks muidugi aega, aga tasapisi jõudsid mu mõtetesse Sabrina, Hugo-Leo, Joosep, Mereli ning muidugi Robert. Häälduse parandamise kõrval jõudis raamatusse laulukoor ja laulupidu, tagasi Eestisse kolimine ning suure ja tähtsa küsimusena: kes siis on see õige eestlane?

Kirjutamiseks läks 2022. aasta novembrikuus! Natuke üle kivide ja kändude see tuli, sest tegelased ei tahtnud üldse omaks saada ning kõik oli veidi lipa-lopa. Aga mul oli kindel eesmärk, nii et surusin hambad risti ja kirjutasin edasi! Novembrikuuga sai esimene mustand valmis ja juba järgmisel sügisel (ehk 2023) saatsin selle kirjastusele. Seda väga palju tänu Lille (ja Kulka) abile. Ja sealt edasi siis juba mu suurepärane toimetaja Reet Trummal, tänu kellele saab iga mu raamat hulga paremaks ja ma ise hulga targemaks.

Aga kirjutamisprotsessi juurde naastes, siis üle pika aja võtsin ka Simsi ette ning ehitasin seal valmis nii tegelased kui Roberti kodu. Ühelt poolt oli seda tore teha (mulle tõesti meeldib Simsi mängida!) aga teiselt poolt ka kasulik, sest kirjutamise-ümberkirjutamise ajal oli väga mugav vaadata pilti ning selle järgi kirjeldada. Alternatiiviks oleks siis pidev otsingu kasutamine ja nuputamine “Aga kas ma olen seda tuba varem kirjeldanud?” ja “Kus kohas see diivan siis oligi?”. Kes aga tahab raamatut lugeda niimoodi, et kirjaniku nägemus kujutluspilti ära ei riku, siis keri ruttu edasi!

Ning piilume siis juba Roberti majja ka.

Natuke siin sellist taustalugu siis ka ning kui ei olnud piisav, siis taustal olid veel ka: mitmed konsultatsioonid Annikaga, Spotifyis laulupidude-tantsupidude ja üldiselt rahvuslike laulude playlisti koostamine, Eesti kohanimeraamatu pidev kontrollimine ning Pulla pagariäris hea hunniku saiakeste söömine.

Aga nüüd on raamat valmis, küljendatud ja trükis ning 10. märts toimub Raplas Naiste Ööde Filmifestivali raames ka raamatuesitlus, kuhu olete kõik kutsutud! Kohtumiseni seal!

PS: Goodreadsis on ka juba olemas, saate endale nimekirja lisada!

Jaga oma mõtteid