Pakisaagad USA moodi

See postitus on juba tükk aega mustandites istunud. Võiks nüüd vist lõpuks avalikuks teha, sest loodetavasti pole enam täiendusi tulemas. Ehk siis kolm pakisaagat USA moodi.

Esimene pakisaaga

Tellin paki ja tean, et pakk tuuakse minuni DHLi abil. Kuu tagasi või nii tellisin samalt firmalt, samale aadressile ja sama kulleriga. Mitte ühtegi probleemi. Seekord oli muidugi teine lugu. 17. mai proovis kuller mulle helistada. Ei saa kohe vastata, sest teen parasjagu patsiendile koroonatesti. See on aga tavaline, sest enamik inimesi ei vasta spämmkõnede leviku tõttu võõrastele numbritele. Paar minutit hiljem proovin tagasi helistada, keegi ei vasta.

Üsna kohe saan e-maili, et aadress oli vale. Misasja? Proovin uuesti samale numbrile, kullerile helistada, ei vasta. Samal ajal täidan netis vormi, et kuller saaks uuesti proovida. Ajaks saab valitud 19. mai. Aadress on 100% õige aga lisaks igaks juhuks täpsemad juhised. See hoonete kompleks on päris keeruline, arusaadav. Pärast nii kümmet kõnet, millele ei vastata ja ühte sõnumit, saadab kuller teate, et homme saan paki kätte.

18. mai helistab DHL klienditeenindus mulle tagasi (eelmisel päeval sain valida aja tagasihelistamiseks, otse liinile ei saanudki). Kinnitavad, et nüüd on neil õige aadress ja pakk tuleb kindlasti kohale. Küsin, et kas pakk tuleb homme, nagu kuller ütles, või 19. mai. Kinnitab, et 19. mai. Ma siis ootan.

19. mai olen terve päeva kodus. Valmis selleks, et endiselt ei leita mu korterit üles. Ei kippu ega kõppu. Õhtupoolikul lähen viimaks DHLi veebilehele, et näha, kus pagana kohas mu pakk on ja – aadress puudulik, võtke DHLiga ühendust. Kiristan hambaid aga helistan. Täiesti ootamatult saan isegi liinile. Räägin mure ära. Klienditeenindaja vaatab ja ütleb: “Jah, andsime paki USPSile üle.” Pisut liialdatult, aga mul lööb silme eest mustaks: “Te tegite mis asja?!”

Vahepeale infoks. Ma ei tea, miks siinne (ehk Summit County) postisüsteem selliselt töötab, aga tõsiasi on järgmine: USPS ehk riiklik postiteenistus ei toimeta ei pakke ega kirju minu praegusele aadressile. Selle jaoks pean ma rentima postkontoris asuva postkasti, kuhu see siis toodaks. DHL, FedEx ja UPS toovad paki aga ka ukse taha. Ning kui DHL ja FedEx viivad paki ka USPSi ehk postkontoris asuvasse rendipostkasti, siis näiteks UPS seda ei tee. Sel põhjusel pean ma alati hoolikalt vaatama, mis kullerifirmat kasutatakse. Kui USPS, siis pean andma ühe aadressi. Kui DHL, FedEx või UPS, siis teise aadressi. Mõnikord aga ei ole pakifirma kohta mingit infot ja siis on vaja katsetada ja pöidlaid hoida.

Mul on varasemalt olnud kogemust, kus minu teada kullerifirmaga saadetud pakk läks USPSi kätte ja aadressi ma enam muuta ei võinud ehk pakk saadeti lihtsalt saatjale tagasi. See on täielik peavalu, ajakulu ning raharaisk. Ma proovin seda DHLi töötajale ka selgeks teha ja uurin, et kuidas ma siis paki kätte saan, kui USPS ütleb, et nemad saadavad selle tagasi. DHL proovib samal ajal selgitada, et helistagu ma USPSile ja ei ole probleemi, et kust ma tean, et nad eitavalt vastavad. See, et ma talle ka ütlen, et selline kogemus juba olemas, teda ei kõiguta. Ja no vaidleme aina edasi. Või õigemini, tema jäi ühel hetkel vait (ma eeldan, et nad ei tohi ise kõne katkestada).

Hambaid kiristades helistan USPSile. Robot vastab, et neil ei ole selle jälgimisnumbriga pakki süsteemis. Tere tore. Helistan uuesti DHLile. Seekord sain jälgimisnumbri ning lubaduse, et nad uurivad asja ja võtavad minuga ühenduse. Mhm. Uue jälgimisnumbriga näengi seda, mida kartsin. USPS ütleb, et pakk on saatjale tagasi saadetud, sest aadress ei olnud korrektne.

Saadan kirja firmale, kellelt tellisin ning DHLile. DHL vastab juba mõne tunni pärast, et ma võiksin USPSiga ühendust võtta ja neile uued juhised edastada. Hambaid kiristades, sest sellest ei ole kasu, võtan nendega siiski ühendust ja muidugi ei tule sellest midagi. Rahvusvaheliste pakkide aadressi ei saa nn käigu pealt muuta ja nemad saadavad paki tagasi. Pakk võib olla Brecki postkontoris aga vot kätte ma seda ei saa. Vastan DHLile uuesti, küsides muuhulgas ka seda, et miks nad võtsid õiguse pakk USPSile üle anda, ilma selle kohta midagi mainimata. Ettevõttega suheldes küsin, kuidas saaks garanteerida, et kui nüüd uus tellimus on vaja teha, siis pakk jääks DHLi kätte, mitte ei antaks seda USPSile, kes paki kohe rõõmsalt tagasi saadaks.

Ja USPS lisabki jälgimise lehele rõõmsalt, et aadress on kohaletoimetamatu ja saadab pakki tagasi… Õnneks vist ei pannud nad seda aga otse Austraalia poole teele, vaid tagasi DHLi kontorisse. Ja seekord, pärast mitmeid kirju ja telefoni teel miljon korda rõhutamist ja ka Modibodi poolset kontrollimist, suutis DHL selle kenasti mulle ukse taha toimetada. Ilma USPSi abita!

Teine pakisaaga

Saatsin paki Eestisse aga kuna pakisaaja ei jõudnud nädalaga järgi, pandi see tagasiteele. No pole hullu, eks ole. Jõuab minuni, panen uuesti teele. Ainult et see minunijõudmine ei tahtnud kohe üldse sujuda. 1. juuni läks Eestist teele, 3. juuni jõudis USAsse ja Chicagosse. Olgu öeldud, et otse Denverisse pakid tavaliselt ei jõuagi, aga reeglina on Denver teine peatuspunkt, kust see saadetakse siis edasi Greeleysse ämma juurde (ämma aadressi suudavad üles leida nii riiklik postiteenistus kui ka kõik kullerid, milline luksus!) või meieni Breckenridge’i. Sedakorda oli paki teekond aga järgmine:

  • 3.06 Chicago
  • 22. 06 Pittsburgh
  • 24.06 Denver
  • 27.06 San Francisco International
  • 27.06 San Francisco USPS
  • 27.06 San Francisco International
  • 4.07 Denver
  • 6.07 Denver
  • 8.07 San Francisco USPS
  • 8.07 San Francisco International
  • 9.07 San Francisco International
  • 9.07 San Francisco network
  • 9.07 San Francisco network
  • 10.07 West Valley City (Utahi osariigis)
  • 10.07 Denver
  • 10.07 Denver
  • 11.07 San Francisco
  • 11.07 San Francisco
  • 11.07 San Francisco International
  • 12.07 San Francisco International
  • 13.07 San Francisco network
  • 13.07 San Francisco network
  • 13.07 West Valley City (Utah)
  • 14.07 Denver
  • 15.07 Denver
  • 15.07 Greeley (Jesss! Lõpuks!)
Proovisin siin pakiteekonna ka kaardile manada. 1 ja 2 on puudu aga nr 3 on Denver, nr 4 Los Angeles, nr 5 West Valley City ja nr 6 Greeley.

Et selliselt risti-rästi üle ja läbi osariikide. Alma postitöötaja, kellelt esimesena asja uurisin, ei osanud midagi öelda ja soovitas otse USPSile helistada. Kui ma lõpuks sellest küsimusteseinast läbi sain ja inimesega rääkisin, ei osanud ta ka midagi öelda ja saatis mu mure järgmisele töötajale. Ühel hetkel helistas ta tagasi ja nentis, et: “Mul pole õrna aimugi, mis toimub!”

Õnneks lõi talle siiski pähe, et tegu võib olla olukorraga, kus mingil põhjusel ei saa masin aru, et tegu on tagastusega ja proovib seda kogu aeg uuesti Eesti poole saata. San Francisco rahvusvahelises postipunktis aga tabatakse ära, et see pakk ei peaks kohe üldse riigist väljuma ja pannakse uuesti riigisiseselt teele. Mingi robot leiab aga, et ahhaa! See peab Eesti poole ju minema! Ja selliselt siis käib pakk aina edasi-tagasi.

Miks sedakorda nii läks, ei tea. Pakil oli täiesti loetav aadress ja puha. Aga oligi vaja vist seda, et keegi inimene paki üles leiaks ja selle robotite käest ära korjaks, sest paari päevaga sai asi korda ja pakk lõpuks Greeley poole teele!

Kolmas pakisaaga

Bryanile meeldivad buldogid ning möödunud sügisel jäi netis silma väga äge buldogikruus. Miks ka mitte, eks ole. Mõtlesin, et tellin hilinenud jõulukingituseks ja 8. jaanuar sai tellimus teele. Pakk jõudis kenasti USAsse, kenasti Brecki ja… saadeti siis kenasti tagasi, sest USPS ei toimeta meie aadressile. See oli esimene selline kogemus ja ma olin päris jahmunud. See oli ka esimene kord, kui ma USPSiga ühendust võtsin ja sain teada, et kui mu postiboks oleks Breckis, saaksid nad adret muuta. Aga kuna mu postiboks on Almas (sama firma aga teine maakond), siis vot sinna, 20 minuti kaugusele ei saa nad saata. Aga kas saaks panna Carlose postiboksi, mis on Breckis? Ei, kuna saaja nimi ja postiboksi nimi ei klapi… Ja pakk läkski tagasi. Õnneks lubas firma kruusi uuesti teele panna ja sedakorda mu postiboksi adrele. Seda lubasid nad veebruaris ning mõtlesin, et okei, olgu kruus siis Bryani sünnipäevakink, 22. märtsiks.

Märts. Ei kippu ega kõppu.

Aprill. Ei kippu ega kõppu.

Mai algus. Ei kippu ega kõppu.

Ma proovisin mõistev olla, sest pandeemia ehk pikemalt kestev postiteekond on täiesti okei. Kui nad aga minuga üldse ei suhelnud, olin veendunud, et tõmmati nahk üle kõrvade. Aga nii korra kuus ma ikka kirjutasin ja uurisin. Ning lõpuks ometi, 20. mai nad vastasid, et asenduspakk peaks ammu kohal olema! Vähemalt seda kuller väidab. Aga ei olnud midagi. Ei koduukse taga ega Alma postiboksis. No lubati siis järgmine – kolmas – kruus teele panna! Ning kuna ma olen nii kaua oodanud, tagastatakse raha ehk saan kruusi tasuta.

Sedakorda andsin ämma aadressi, kuhu USPS suudab pakid tavaliselt kohale toimetada. Ja jäin ootama. Ütlesin Bryanile, et tema jõulu-sünnipäevakink muutub pulma-aastapäevakingiks. 1. juuni tuli ja läks. Pakki polnud. Egas ma enam ei mõelnud ka sellele. Jõuab, siis jõuab. Ei jõua, siis ei jõua.

Aga jõudis! 3. juuli saime kruusi kätte ning jõulu-sünnipäeva-aastapäeva kink muutus siis naljaga pooleks USA Iseseisvuspäeva kingiks. Kruus on väga hea ning igapäevases kasutuses. Tasus ootus ära!

Kruus ja õnnelik omanik

Jaga oma mõtteid

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s