Hotellirikas puhkus

Mõnes mõttes oli seekordne Eestis käik väga põnev ja huvitav ka seetõttu, et ma pole vist kunagi nii palju erinevates hotellides ööbinud. Ühelt poolt oli see vajalik oma sõitude tegemiseks, töökohtumisteks ja üldiselt inimestega kokkusaamiseks. Teisest küljest oli see aga võimalik, sest tavapärasemast soodsamad hinnad tähendasid, et ei pidanudki päris pankrotti välja kuulutama. Kuhu ma siis jõudsin?

Radisson Olümpia

Sinna sai mindud siis otse sadamast, sest jõudsin Eestisse liiga hilja, et edasi Rapla poole liikuda. Tõenäoliselt üks parima vaatega tubasid! 24. korruselt avanev vaade on hoopis omamoodi! Eriti vinge oli see siis, kui pimedaks läks. Tõeline tuledemeri! Tuba saab boonuspunktid ka korraliku sügava vanni eest! Jee! Tavaliselt on vannid laiad aga madalad ehk mulle kui vannifännile on korralik vann imeliseks kirsiks tordil!

Kalev Spa

Olgem ausad, hotelli jõusaal ei pea olema kauni vaatega! Tähtis on ju see, et olemas oleksid vajalikud asjad. Aga Kalev Spa jõusaalis olid olemas nii vajalikud masinad kui ka imeline vaade. Spaa osa ei oska kommenteerida, sest sinna lihtsalt ei jõudnud, kuigi oleks hea meelega läinud.

Meriton

Nende spaa osa oli tõeline ning seejuures positiivne üllatus! See oli palju suurem ja avaram, kui ma arvasin ning muidugi – inimestest tühi. Seal käimine oli täpselt see, mida ma vajasin – jalutasin külma veega ringbasseinis paar tiiru, siis lebotasin soojendusega lamamistoolil, jälle külmas vees jalutamine, tagasi lamamistoolile. No muud polnudki vaja!

Hommikusöök oli ka üks ägedamaid! Mõeldes just sellele, et koroonaviiruse tõttu peavad ka hotellid oma rootsi laudu jm ümber korraldama. Meriton paistis silma sellega, kuidas nad serveerisid ühele inimestele mõeldud portsjone – singid, juustud, sprotid jm olid kõik väikeste portsjonite kaupa eraldi klaaspurkides! Võtad oma klaaspurgi ja lähed lauda. Jogurt oli aga väikeses miniämbris! No see oli äge! Võiks edaspidigi selliselt jääda.

Estonia Resort Spa

Estonia meelitas oma hea pakkumisega: kahele inimesele ööbimine, sissepääs SPA alale ja saunadesse, õhtusöök ning hommikusöök – 145 eurot. Saunade valik oli muidugi suur ja põhimõtteliselt kõik, mida tahta. Surnumeres hõljumine oli ka mõnus ainult et ma olin just sama päeva hommikul suure rehitsemisega pöidlale lahtise villi saanud ning muidugi panin esimese hooga käe sellesse surmsoolasesse vette. Oi jeerum, see oli nii nii valus! Läks tubli mitu minutit, et käsi tukslemise lõpetaks ja valu haihtuma hakkaks. No ajuvaba!

Toidu poole pealt ka kiidusõnad. Nii õhtusöök kui hommikusöök olid ülimaitsvad ja keelt alla viivad. Jõusaali osas oli ainult natuke kurb, et see oli niimoodi keldrisse topitud. Tõsi tõsi, vaade ei ole oluline aga siiski! Õnneks on asukoht hea ja hommikul läksimegi jõusaali asemel hoopis hommikujooksu tegema! Otse laudrajale ning siis mööda randa.

Viiking Spaa

Mulle on silma jäänud Viikingi spaaosa kiitmine ja täitsa arusaadav. Selliste ägedate soppide ja nurgakestega on see hoopis teine teema ja tekitabki põneva tunde, nagu oleksid kuskil koobastikus või midagi! Tuba ise oli nii ja naa. Peamiselt häiris see, KUI õhukesed seinad ikka olid ning koridoris liikuvate inimeste jutuloba minuni kostmine. Häirima jäi ka see, et kahe inimese voodi asemel oli kaks voodit kokku lükatud (mis on ka ok), ent kattemadratsit, mis kahe voodi vahelise kuristiku kaotaks, ei olnud.

Dorpat

Alustame sellest, et Tartus ööbides ja Dorpatit valides tahtsime saada jõevaatega tuba. Kati küsis veel eraldi ja saime kah! Oli nüüd ilus küll! Jõusaal oli väike ja akendeta, ent samas oli see avatud 24/7, mis oli mulle eriti meelepärane. Kui hommikul jõusaali minna, tahaks seal käia enne hommikusööki aga kui jõusaal avatakse nt alles kell 9… see on päris tüütu!

Vaade täpselt nagu tellitud!

Rogose mõis

Kuna Tartus ei saanud ma oma ajaloolist ööbimist, siis leidis Kati selle meile teiseks ööks ning ööbimise Rogose mõisas. Ma olin hommikusöögi osas veidike ebalev. Eks USA hotellide hommikusöögikogemused on mind ära ehmatanud, Eesti hotellide hommikusöögid on ikka tõeliselt luksuslikud! Ja kuna me teadsime, et mõis pole just ääreni külalisi täis, siis palju ikka mingile kahele külalisele tehakse… vastus on, et väga palju!

Saime hommikusöögi kella pealt täpselt selleks ajaks, mis olime öelnud ja no seal oli kõike! Üle miljoni aasta sõin putru ka – appi kui hea! Kogu see atmosfäär, sobilik muusika ja seejärel võimalus piiluda 13. sajandist pärit veiniseina ning pisut mõisa peal ringi vaadata.

Kuidagi nii hubane ja mõnus ning väga maitsev ka!
Sissesõit mõisa!

Vihula mõis

Kui nüüd valida üks koht, kuhu kindlasti tagasi minna, siis olgu selleks Vihula mõis. Me jõudsime sinna võrdlemisi hilja ning kuna pidin hommikul vara Rakveres olema, siis ega suurt midagi seal mõisa alal ei näinud. Samas seal tundus olevat nii palju teha, et võiks rahulikult kaks ööd järjest võtta, ilma vajaduseta vahepeal kuskile kaugemale minna.

Hommikusöök oli ka üks parimaid! Jällegi, väga suur valik ja minusuguse mõisade armastaja jaoks oli boonuseks ka peamaja restoranis söömine. Õhtusöök oli ka hea ning mis iganes õlu Kati tellis, see oli nii hea maitsega, et ma võiksin ka lausa tellida!

Veskisilla

Veskisilla boonuseks oli see, et asus Türile sedavõrd lähedal. Tõesti, mul oli kooli vaid 7 minutit sõita, nii et täpselt see, mis reisi lõppu, kus ma juba olin parajalt väsinud, tahta. Muidu oli selline… huvitav kogemus.

Hilton

Viimased kaks ööd olin Tallinnas Hiltonis. Esmalt pidin olema ühe öö aga siis lükati lendu edasi ja veel kord edasi ning ühest ööst sai kaks. Siin ei oska absoluutselt millegi üle kurta. Voodi oli ideaalselt jäiga madratsiga, vannitoas oli olemas nii vihmadušš kui vann (mida ma kahjuks kasutada ei jõudnud) ja teenindus lihtsalt fantastiline. Sain ilma mingite probleemideta 2h varem tuppa sisse (et ei peaks oma 2x 23kg kohvritega mööda Tallinna ringi trampima), restorani unustatud telefoni sain ka tagasi (ma pakun et pillasin põrandale ja kui õde pikalt heliseda lasi, mul hea vanamoodsa telefoni tirin ka, siis leidis ettekandja üles) ja üldse tuldi igal hetkel vastu ning oldi nii sõbralikud ja ägedad.

Üks hetk, mis mind hiljem punastama pani. Enne kui päeval hotellist ära läksin, otsisin sobivaid sokke ja tõstsin oma 23kg kaaluva kohvri voodile, et oleks mugavam pakkida. Ja no kui ma siis linna peale läksin, jätsingi asjad nii. Tulen tagasi ja… toateenindus on käinud. Uued rätikud, kohvid-pesuasjad jne, voodipesu oli kenasti sirgu tõmmatud ja nii minu laiali olnud sokid-asjad kui ka raske reisikohver täpselt samamoodi tagasi voodile pandud… Pagan, ma ei mõelnud sellele, et praegu toateenindus käib. Oleksin toa enne ära koristanud! Või vähemalt sigaraske reisikohvri maha tõstnud.

Aga parim viimaseks – vaade. Olgu, öine vaade oli Olümpiast parem, see tuledemeri oli võimsam. Aga päevase vaate osas võitis Hilton. Politseiaia pargi kaunid puud, nende taga meie „pilvelõhkujate kvartal“ ning silmapiiril vanalinna katuseprofiil ja killuke ka merd. Just see park ja meie kõrghooned tekitasid mingil põhjusel tunde, nagu oleksin hoopis New Yorgi hotellitoas, vaatega Central Park’ile. Muidugi, mõõtkava on hoopis teine aga see tunne tekkis ja mitte ainult minul.

Kokkuvõttes saab öelda, et Eestis on paganama palju huvitavaid ja häid hotelle. Hommikusöök on reeglina ikka väga laia valikuga (taaskord, võrreldes USA hotellidega, kus ma olen nii palju jama hommikusöögi otsa sattunud) ja isegi kõige kehvem hommikusöök oli piisavalt hea. Hea meelega jätkaks sellist hotellide külastamist/katsetamist ja mõne lemmikuga taaskohtumist ka järgmisel külastusel, aga ma kardan, et sellisel juhul tekib küll rahakotti paras auk. Vähemalt sai mingitele variantidele ring peale tehtud, nii et kui on vaja ööbida, siis on teada, mis mulle rohkem meele järgi on.