Tank – meie uus pereliige

Kui viis minutit pärast kodust lahkumist auto kapoti alt valget tossu tuleb, jääb tööleminek tõenäoliselt ära. Nii oligi et eelmisel nädalal pool seitse hommikul istusime autos ja saatsime Bryaniga mõlemad oma bossidele sõnumid, et me vist täna tööle ei jõua…

Kapoti alla piiludes oli asi selge. Tere tore. Jahutusvedelik läinud. Ja ma ei mõtle, et seda oli väheseks läinud, vaid täiesti kadunud. Kuhu? Ma ei tea! Ja muidugi ei olnud meil pagasnikus varukanistrit. Ja mööda sõitnud naabril ka polnud. Ning möödasõitnud majakaaslasel ka mitte. Istusime ja mõtlesime. Parim variant oli Almasse jõuda, mis on põhimõtteliselt meie koduküla. Kaalusin korraks edasi-tagasi hääletamist aga sellisel kellaajal liigub 99% liiklusest Almast Brecki suunas. Nii et otsustasime sõita. Õnneks jäi Alma meist allamäge. Allamäge veeredes jahutas tuuleke mootorit piisavalt, nii et jõudsime poodi kohale ja õnneks oli neil ka jahutusvedelikku. Lootsime et ehk selles oligi jama – jahutusvedelik oli otsa saanud ja kõik. Sellegi pooleks võtsime igaks juhuks suuna Fairplaysse mehaaniku poole. Kui tööleminek juba nagunii ära jäi, võiks ju lasta auto üle vaadata.

20200228_101846

Pisut tossu

Mootori temperatuur tõusis iga sekundiga, mis jalg gaasipedaali puutus ning nagu järgi kontrollisime, jahutusvedelik istus oma kohal ja ei kavatsenud kuskile liikuda. Mehaaniku juurde löögile ka ei saanud ja mõtlesime, et lonkame Denverisse – rohkete peatustega. Ja kui auto kuskil Denveri lähedal täiesti ära sureb, siis mis seal ikka. Mõtteis olime auto juba nagunii maha kandnud. Denverisse aga ei jõudnud. 26km sõitnud, andsime Jeffersonis alla. Mootor kuumenes liiga ruttu ja liiga korralikult üle ning ees ootas üks kindel tõus, mille osas me enam nii kindlad polnud. Erinevaid variante kaaludes läks käiku see, et me istume ja ootame Jeffersoni pood-kohvikus ning Bryani ema sõidab Greeleyst meieni ning viib meid Denverisse.

20200228_101900-01

Tee Jeffersoni. Vähemalt oli jahutuspauside ajal võimalus ilusat vaadet nautida.

Kui nüüd aus olla, siis päris hetke ajendil me ka uut autot ei hakanud ostma. Ford Explorer ehk Dora on 1995. aasta mudel. Me olime enam kui kindlad, et ühel hetkel jääme Doraga tee äärde. Lisaks oleks vaja uut esiklaasi, kojameeste mootor üle vaadata, uusi talverehve, ideaalis ukselink ära parandada, nelirattavedu hakkas ära surema, kaugtuled olid sama võimsad kui lähituled jne ning kõige seetõttu oligi plaan suvel uuem auto soetada. Juhtus lihtsalt see, et Dora jättis meid loodetust paar kuud varem tee äärde. Jeffersonis passides oli aega autopoe kodulehte uudistada ja valisime välja ühe auto, mis oma hinna ja näitajatega sobiks. Kindel oli see, et peab olema nelirattavedu, kõrge põhjaga ning eelistaks pikema tagumikuga, et suusad ja muu kraam ka autosse ära mahuks. Läbisõit ja üldine seisukord võiks olla mõistlik ja hind ka talutav. Ning sellele kõigele vastas 2005 aasta Ford Expeditioni mudel. Ehk siis mitte just kõige uuem auto, aga meie jaoks uus.

Denverisse jõudes jäi mul suu lahti. Auto oli hiiglaslik! “Kas me peame selle ostma? Midagi väiksemat ei ole või? Kolm rida istmeid? Sellise auto ostmise õigustamiseks peaks olema kolm last, koer ja elevant!” ohkisin ma ümber auto käies aga ei olnud paremat valikut. Väiksemad (ja samal ajal sobilikud) autod olid uuemad ning seetõttu tublisti kallimad. Ja läkski nii, et hommikul lahkusime kodust 1995 aasta Ford Exploreriga, tagasi tulime aga 2005 aasta Ford Expeditioniga, mille ma ristisin Tankiks.

20200228_204620-01

Pika päeva lõpp Denveris. Auto on ostetud ja oleme valmis tagasi sõitma. Jõudsime isegi enne keskööd koju. Ma seisan auto kõrval selleks, et selle suurusest aimu saaks.

20200305_164919-01

Paar päeva tagasi tehtud pilt. Auto on juba mõnusalt tolmune, selles osas oli valge auto parem. Tolm paistis vähem välja.

Dora veeti paar päeva hiljem Jeffersonist tagasi Fairplaysse mehaaniku juurde ning 800$ võrra vaesemana saab temagi uuesti sõidukorda. Kui ma nüüd õigesti mäletan ja tõlgin, siis vahetamist vajab termostaat ja silindripea tihend.

Kuigi võib mõelda, et äkki ei oleks pidanud kohe uue auto järgi tormama, siis me ei saanud jääda lootma sellele, et parandus ära tasuks. Ning kui ka tasub, siis jumal teab, kaua sellega aega läheks. Isegi nädal ilma autota oleks õudukas, sest meie juurest lihtsalt ei saa muud moodi liikuma. Jah, buss liigub aga bussipeatuseni on 5,7 km. Distants ise on üleelatav aga ma pelgan autojuhte – mitte keegi ei oska siin oodata peaaegu olematus teeservas kõndivat jalakäijat. Kõnniteedest võib vaid unistada. Rääkimata siis sellest, et ma ei jõuaks isegi kõige varasema bussiga minnes õigeks ajaks tööle ning kuigi üks majakaaslane töötab ka patrullis, on meie graafikud liiga erinevad, et sellele lootma jääda. Nii et jah, autota elu on siin õudukas ja seetõttu sai ka autoostu otsus pigem kiirelt tehtud.

Aga mõnus on küll. Istmesoojendus, täkkevaba tuuleklaas, korralikud kaugtuled jne. Auto suurusega olen ka ära harjunud aga ma ei kujuta ette, mis peaks juhtuma, et ma oleks nõus seda autot juhtima. Kui Dora parandatud saab, on see meie varuautoks ja kui ma pean sõitma, siis sõidangi vana hea 1995 mudeliga. Vähemalt ei tunneks ma end mõne kõksu pärast liiga halvasti. Esmalt on vaja aga täisjuhiload ära teha, ent see on juba omaette teema.

3 kommentaari “Tank – meie uus pereliige

  1. Geesh… kui palju Tank bensiini võtab?

    PS. Näitasin su Tanki fotot abikaasale just. Tema kommentaar: “Are they going to take out a mortgage to pay for the fuel costs? She does know that she can only sell one kidney?” 😀 Huumoriga öeldud, aga… noh, natuke tõetera kah, sest… issand kui suur Tank on!

    • Jap, nagu ma ütlesin, mahutab kolm last, koera ja elevandi 😀 kütuse kulu osas olen hetkel isegi positiivselt üllatunud, sest tundub võtvat vähem kui vana auto. Kui teisendused õigesti tegin siis umbes 12l 100le. Samas… see pole vist kuigi märkimisväärne näitaja, sest egas 1995 a mudelid kütusesäästlikkuse poolest just tuntud pole 😀

  2. Pingback-viide: Kuidas USAs toimetulek kulgeb? | Tudengiraport - kirjanik, kirjutaja, talvefänn

Jaga oma mõtteid

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s