Hei hei Uus-Meremaa. Mina jälle siin!

Ma võin 10 nädalat järjest iga päev viie tiibetlase harjutusi teha, kuu aega järjest mitte suhkrut süüa või siis kuu aega järjest iga päev vähemalt 1667 sõna kirja panna. Kui aga üks väike vahepaus sisse tuleb, siis tagasi järjele saamine on oi kui raske. Samamoodi on ka blogiga. Eelmine aasta Uus-Meremaal elades oli täitsa okei rutiin kujunenud. Siis tulin Eestisse ja rutiin jäi Uus-Meremaale. Nüüd olen aga Uus-Meremaal tagasi, loodetavasti leian siit ka rutiini üles ning saan teid siinse eluoluga kursis hoida.

sügis

Pärast Colorado kuumust (+30 kraadi ja enamgi), oli Aucklandi sügis väga oodatud.

Ma jätan praeguses postituses kuu aega Colorado eluolu vahele, kuid tulen selle juurde ülejärgmises postituses tagasi. Rääkida ja näidata on palju. Nüüd aga olevikust. Lend Uus-Meremaale kulges õnneks küllaltki sündmustevaeselt. Või vähemalt ühel hetkel oli natuke paanikat, sest lennueelsel õhtul selgus, et me siiski ei saa sobivat rendiautot. Rendiautot tahtsime aga selleks, et kogu meie kraam autosse mahutada ja lennujaama tarida. Me eriti ei uskunud, et kaks suusakotti, kolm check-in pagasit, kaks käsipagasit ning kolm inimest Bryani ema autosse mahuvad. Kuna aga muud üle ei jäänud, siis pisut sättides ja puslet mängides see meie suureks üllatuseks õnnestus ja sõitsime öösel Denverisse. Enam-vähem samal ajal kui selgus see, et me ei saa rendiautot, selgus ka see, et meie kaks kindlat öömaja võimalust Aucklandis ei lähe siiski käiku. Aucklandis mitte ööbimine ei tulnud aga kõne alla, sest autoga Ohakunesse mineku varianti polnud, bussiga mineku peale ei tahaks mõeldagi ning rong käib Uus-Meremaal loetud korrad nädalas. Bryanil õnnestus aga leida üks väga mõistliku hinnaga hotell (vist oli 80$/öö kahele inimesele) ning hotelli jõudes olime sellega ülirahul. Lühikese jalutuskäigu kaugusel Queen Streetist (Aucklandi peatänav), tasuta piiramatu internet ning ideaalne teenindus. Meie jaoks oli eriti hea lahendus see, et kui me kell 7 hommikul hotelli ilmusime ja tahtsime oma asjad sinna hoiule jätta, kuni check-ini saame teha, siis öeldi, et tuba on saadaval ja võime kohe sisse kolida. Pärast pikka ja väsitavat lendu on see parim uudis, mida kuulda – pehme voodi ning soe dušš! Soovitame Quadranti hotelli soojalt!

Aucklandis

Vaade meie hotellitoa rõdult. Pilt on küll selle ära söönud, aga tegelikult oli meil kena merevaade.

Lendudest rääkides, siis esimene lend läks Denverist Los Angelesse. Seal oli umbes 6h vahepausi, mis LAXis kulub väga hästi ära. Praegu oma kahele kogemusele toetudes, siis selles lennujaamas oleks 4h miinimum, mida kahe lennu vahele jätta. Ning seejärel siis 12h pikkune lend üle Vaikse ookeani. Air New Zealand ei valmistanud pettumust ja sedakorda sain lennu jooksul isegi magada. Peaaegu oleksime saanud ka kolm istet kahe peale, sest meie kõrval istunud reisija liikus mujale, kus oli kaks vaba istet kõrvuti. Aga põhimõtteliselt kohe, kui ta püsti tõusis ja lahkus, tuli ja sättis suvaline reisija end sellele kohale. Meilt muidugi ei küsitud, et kas on okei, kui ta sinna istub. Ei, ei olnud okei. Aga ma olin vist liialt tagasihoidlik eestlane, et öelda, et ta end püsti ajaks ja oma kohale naaseks. Natuke arusaamatu oli tema valik ka seetõttu, et kõrvalreas jäid samal ajal tühjaks kolm kõrvuti istet, aga ta otsustas ikka valida ühe vahekäigupoolse tühja istme. Muidugi, meie istmeridadel oli nn jalatugi nii et ehk seetõttu. Aga samas tähendas tema valitud iste seda, et iga kord kui ma tahtsin wc’sse minna, siis tema pidi üles ärkama, püsti tõusma ja mind mööda laskma. Aga mis seal ikka. Saime filmid vaadatud, magatud ja söödud ja siis maandusimegi sügises. Riiki sisenemine oli väga lihtne. Küsiti kas tulime neljaks kuuks ning kas puhkusele. Mina ütlesin, et puhkama, Bryan ütles, et töötama. Tempel passi ja tere tulemast Uus-Meremaale.

Kolm päeva Aucklandis läksid ka lennates. Ajasime telefoni asjad korda, ostsime mõned asjad, mida Ohakunest nii kergelt ei leia (Uus suusajope mulle! Alghind 549$ ja meie ostsime selle 300$ eest) ning käisime Sukhy ja Damieni juures lauamängu mängimas. Rongisõit Aucklandist Ohakunesse võttis kuskil 6h, kuid rongisõidu üle ei kurda ma vist mitte kunagi.

Mängimas

Väga vinge lauamäng Pandemic, kus kõik võib hetkega muutuda. Me olime enda võidus nii kindlad, et ma viisin oma tegelase lõuna-Ameerikasse “puhkama”. Ja sel ajal läks kogu möll lahti ning me peaaegu kaotasime.

Ja nüüd olengi tagasi Ohakunes. Elame endiselt töötajate majas The Lodge’s, kuid teisel korrusel oleva toa asemel on meil eraldi stuudio ehk siis põhimõtteliselt ühetoaline korter: üks suur tuba, kuivatuskapp, oma vannituba, külmkapp, mikrokas ja väike pliidike. Eelmise aastaga võrreldes muutus ka see, et returnstaffi (ehk töötajad, kes on varasemalt Lodge’s elanud) on see aasta ainult kolm – Bryan, mina ja Britton. Tõenäoliselt on põhjuseks see, et probleeme tekitanud töötajad ei õpetaks uutele halbu kombeid. Vähemalt siiani tundub see toimivat – kolmas öö ning veel ei ole ühtegi aknaklaasi ära lõhutud ja seina auke löödud. Muidugi on väga meeldiv ka see, et seinad on uuesti üle värvitud, lambipirnid töötavad ning köök ei ole sealaut ehk kogu kompleks näeb palju mõnusam välja. Ainus veidike häiriv reegel on see, et peamaja alumine korrus on ajavahemikus 21.30-06.00 suletud (st ühisruum ja köök). Õnneks meil on oma toas külmik ja pliidike, aga kui sa pead minema näiteks 06.00 või 07.00 bussi peale, siis on kindlasti väga häiriv, et enne seda ei saa süüa teha. Aga elame ja näeme. Ehk kui me suudame end korralikult üleval pidada, siis tehakse ka reeglites pisut järeleandmisi.

2 thoughts on “Hei hei Uus-Meremaa. Mina jälle siin!

1. Kas ma sulle eestikeelset lugemist võin postiga saata? Mul siin riiuli peal istub (olen teiste külaskäivate eestlastega vahetanud), aga mina olen juba ära lugenud ja nüüd vaja kellelegi edasi anda. Ja kui võib, mis su postiaadress on? Meili mulle 🙂