New York, New York

Paljudele on New York üheks unelmate sihtkohaks, kuhu lihtsalt peab üks hetk minema. Minu jaoks on New York (ja tegelikult kogu USA) olnud selline koht, et kui ma satun, siis tore ja kui ei satu, siis pole hullu midagi. Noh ma nüüd siis sattusin sinna ja tahan veel New Yorki sattuda! Central Park’i tahaks näha siis, kui puud rohelisemad on. American Museum of Natural History on muuseum, kus ma hea meelega kondaks paari nädala jagu ja üldse tahaks rohkem tänavatel ringi käia. Brooklyni linnaosa ei jõudnud, Bronxi loomaaed jäi ka külastamata. Nii et kindel lugu – mingi hetk jõuan tagasi. Praegu olin New Yorkis ainult neli päeva, aga ka selle aja peale tuli muljeid ja pilte ikka paras ports kokku. Läks tükk aega, enne kui õnnestus läbi sorteerida, et mida blogisse panna ja mida mitte. Väga minimaalseks ka ei suutnud tõmmata, nii et loodan et jaksate läbi vaadata ja ehk lisandub New York veel kellegi reisilisti.

new-york-1

Esimese õhtu üks sihtpunkte Times Square oli täpselt selline nagu oodata võis. Pikemalt seal tšillida pole küll mõtet aga väga mõnus oli sealt vähemalt korragi läbi jalutada.

new-york-2

Selliselt ma siis Euroopa poole lendama hakkasin. Üks seljakott kõhul ja kiiver selga kinnitatud, matkakott seljas ning suusakott järgi veeremas.

new-york-5

new-york-4

New Yorkis erinevaid raamatukogusid külastades tuli täiega isu oma asjade-kodinatega kuskile nurka maha istuda ning siis õppida või kirjutada. Peaasi, et lihtsalt seal olla ning raamatute ja vanade hoonete hinge endale sisse ahmida. See peaks muidu olema nüüd Kolumbia ülikooli raamatukogu.

kilu

Kiluvõileib New Yorki Eesti majas! Järgmine õhtu sain ka hernesuppi, õunakooki ja jäätist Vana Tallinnaga. Oli hea jälle koduseid maitseid tunda.

new-york-3central

new-york-6

Kuulus Central Parki uisuväli. Uisutama ei hakanud sinna küll trügima, aga nüüd saan vähemalt siiski edaspidi USA filme vaadates nentida, et jaa… seal ma olen käinud.

new-york-8

Rockefeller Centeris oli ka suur LEGO pood ning algul läksin sinna lihtsalt uudistama, aga siis oli seal võimalus peadest, pluusidest, jalgadest ning akssessuaaridest kokku panna täpselt selline LEGO mehike, nagu ise tahad. Kadri siis meisterdas ühe ja mina meisterdasin kaks. Jäävad nüüd ootama seda, kuni ma saan hakata kuskil LEGOsid kokku panema.

new-york-9new-york-10new-york-11

new-york-12

Pühapäeva hommikuks soovitas Kadri Harlemis minna ühte söögikohta, kus keldrikorrusel toimus salapärane Gospel brunch. Selge, läheks vaataks, mis toimub – ja toimus see, et 45min jooksul laulsid kohalikud noored gospelilaule. Gospel muide pidavat tähendama „hea uudis“. Ja see positiivne laks, mille sealt päeva alguseks sain, oli lihtsalt vau! Nii et pilt on kehvakese kvaliteediga, aga seda lihtsalt seetõttu, et ma istusin, silmad pärani ja suu ammuli ning kuulasin ja nautisin.

new-york-7

Kuidas käia ringi kohtades, kus sa ei peaks ringi käima (nagu näiteks hotellides)? Tee nägu, et sul on täielik õigus seal olla.

 new-york-13new-york-14new-york-15

new-york-16

Transpordisõlm One World Trade Centeri juures. Väljast nägi välja nagu pleekinud vaalaroided, seest nagu ulmeline kosmoselaev. Väga vinge nägi välja!

new-york-17

Ma vist olen varem ka maininud, et kuigi ma usklik pole, siis kirikutes meeldib mulle väga käia. Mulle meeldib vaadata, millised need on – milline on arhitektuur ja kaunistused. Ja muidugi ajalooline tunne ka, olla hoones, mis on vana, nii vana (ehk siis modernsetesse kirikutesse ma sattunud ei ole. Sealt ei saa ma seda tunnet kätte.).

new-york-18new-york-19new-york-20

 

new-york-21

Otsisin maakeralt üles nii Eesti, kui Uus-Meremaa. Eesti oli nii kõrgel, et nägin seda vaid fotokaga pilti tehes, Uus-Meremaa nii madalal, et peaaegu ninaga vastu maad.

new-york-22new-york-23

new-york-24

Vabadusesammas ja päikeseloojang – klassika.

new-york-25

new-york-26

Museum of Natural History oli üks vingemaid muuseumeid, kus ma üldse käinud olen. Nagu arvata võis, oli väga palju dinosauruseid, nagu see hiiglaslik siin, aga väga palju ka muud!

new-york-27

Igasuguste luude ja skelettide juures oli eriti huvitav lisand väike kujuke samast loomast, et milline ta võinuks välja näha, kui luude peal on ka lihased, kõõlused, karv jne.

new-york-28new-york-29

new-york-30

Kuulsad „aknad“ ehk et iga klaasi taha on loodud mingi situatsioon sellest, kuidas looduses võiks asi paista. Allpool on ka näha, et loomi/linde on võimalik tutvustada erinevamalt, kui neid lihtsalt mingisse staatilisse asendisse sättida. Sildid aknakese kõrval olid ka väga informatiivsed. Kui mõnel liigil oli antud akna taga suurem roll, tutvustati neid rohkem, aga oli võimalik ka välja lugeda, et mis loomad-linnud need teised on.

new-york-39new-york-31new-york-32new-york-33new-york-34new-york-35new-york-36

new-york-37

Antud aken tutvustas siis ühte Iraani (ma loodan, et mäletan õigesti) kunagist kaubanduslinna. Lahe detail oli lendav vaip (üleval paremas nurgas).

new-york-38

Võrdlus sellest, milline on eluolu maa all talvel ja milline suvel. Ei ole muidugi parima kvaliteediga pilt, aga minu meelest väga huvitav lahendus, kuidas seda näidata.

new-york-40

new-york-41

Nagu öeldud, siis loomad ei ole klassikalises asendis, mis tavaliselt muuseumile ja topistele mõeldes ette tuleb (neli jalga kenasti maas, pea üleval, pilk kaugusesse suunatud), vaid kogu situatsioon on justkui pausile pandud hetk reaalses elus.

new-york-42new-york-43

new-york-44

Viie tunniga jõudsin muuseumi põhimõtteliselt läbi joosta, aga väga infot lugeda ei jõudnud, nii et sinna võib veel ja veel tagasi minna! Üle tee on muidu Central Park. Ma kujutan ette, et see koht oleks palju lahedam siis, kui a) oleks lund või b) oleks rohelust.

new-york-45

new-york-46

Hea viis, kuidas näha Vabadusesammast ja ka New Yorgi tuntuid pilvelõhkujaid, on kasutada praamiliini Staten Islandi vahet, mis ongi peamiselt mõeldud kohalikele transpordivahendiks, aga mida turistid saavad ka mugavalt ära kasutada. Ma soovitaksin minna vahetult enne päikeseloojangut, sest siis näed kõike nii päevavalguses, siis kui päike loojub ning ka pimedas.

new-york-48new-york-47

new-york-49

new-york-50

Talvel külastamine tähendas küll seda, et aknad olid ees, nii et kaunist „linnatuled ööpimeduses“ pilti ei saanud, vaid lisaks on juures ka laevasisemuse peegeldus.

new-york-51

Kuulus Brooklyni sild. Linnaosa ennast külastama ma kahjuks ei jõudnudki, vaid kõndisime poole silla peale ja siis pöörasime otsa ümber ja tulime tagasi. Väidetavalt olla keegi mõnda aega tagasi sinna üles roninud ja USA lipu mõne muu lipu vastu vahetanud. Tükk aega ei pannud keegi tähele, et mis nüüd lipuvardas lehvib.

new-york-52

Natuke meenutavad pilvelõhkujad mägesid. Küll metallist mägesid, aga siiski mägesid. Kõnnid seal kõrghoonete vahel, taevast ei näe, pea on kuklas, et midagi üldse näha ja siis mõnikord on mägede tipud pilvedes ja mõnikord on metallist mägede tipud ka pilvedes.

new-york-54new-york-55

new-york-56

Viimane pilt New Yorkist. Grafiti, eriti ilus grafiti, on minu jaoks ikkagi üks ilusamaid kunstivorme. Minu meelest võib korralik grafiti ümbruskonnale väga palju juurde anda.

Esimene aga mitte viimane reis New Yorki. Sellel linnal on oma võlu!

2 thoughts on “New York, New York

  1. Mulle ka seal meeldis ja tahan kindlasti tagasi minna jälle. New York oli esimene kokkupuude USAga ja purustas kõik mu eelarvamused USA ja ameeriklaste kohta. Väga ilusad pildid sul!

    • Aitäh! Jah, see arvamus mis muidu on USAst kujunenud, oli selle reisi põhjal küll täiesti vale. Muidugi ma ei läinud sinna suurte eelarvamustega ja plaanisin olla avatud suhtumisega, kuid sellest hoolimata suutis tõesti üllatada!

Jaga oma mõtteid

