Lund ei ole mitte kunagi liiga palju ehk imeline talv Colorados

Jätkates eelmist postitust, siis esmamulje ei petnud – Breckenridge oli täielik talvevõlumaa!! Lund oli nii palju, et jagus suusatamiseks ja lumeinglite tegemiseks ja valutuks kukkumiseks ja lumehelveste keelega püüdmiseks. Korra oli -26 kraadi hommikul, aga kuna seal on nii palju kuivem, siis see esiteks ei tundunud nii hull ja teiseks olin ma nagunii selleks päevaks juba ette planeerinud lebotamise, nii et suusatama ei läinud. -20 kraadiga suusatada on ikka pisut liiga jahe. Varbad muutuvad jäätükkideks…

dsc_3561

Teekond Breckenridge linnakesse. Võite arvata, mitu korda ma olen üritanud autos valele poole istuda ja kui mitu korda ma teed ületades mõlemale poole vaatan, sest kipun ära unustama, et kummalt poolt siit riigis nüüd need autod tulevad.

dsc_3562

Breckenridge esiplaanil ja Rocky Mountains tagapool näha.

dsc_3565

Suusalinnale vastavalt oli piisavalt näha lumelaudadest ja suuskadest tehtud pinke, diivaneid, toole, kuuski, aedu…

dsc_3566dsc_3567dsc_3568dsc_3571dsc_3573

Breckenridges sain ka suurepärast sushit süüa. Kui see pole parim, mida ma olen söönud, siis igal juhul väga lähedal. Natuke naljakas küll, arvestades seda, kui kaugel Breckenridge ookeanist asub, aga mis seal ikka. Proovisin ka alligaatori sabatükke ning mingit kohalikku gurmeeburgerit. Kommipoest ostsin Harry Potteri šokolaadikonnasid kaks tükki – esimeses oli Quirelli kaart ja see oli nii suur pettumus, et pidin uue ostma. Severus Snape oli palju parem šokolaadikonnakaart, kuid unustasin selle Denverisse, nii et ei ole lõpuks ühtegi kaarti. Nii et kuskilt alateadvussesse jäänud mõte, et USA toit on jama, ei leidnud küll kinnitust. Väga hea. Portsjonid on küll suured ja iga kord sai toit kaasa võetud, sest ei jõudnud ära süüa ja sundima ka ei hakanud.

Kõikidest kõrgusega seatud võimalikest kõrvalmõjudest sain ma kaela selle, mida Bryan ei maininud, sest „seda juhtub nii vähe, et Ene pääseb kindlasti“. Tavaliselt on inimestel kohutav peavalu, kõhulahtisus, oksendamine, nõrkus jne. Meie üritasime selle juhtumise tõenäosust vähendada sellega, et olime öö Denveris, ma jõin väga palju vett ning võtsin rahulikult (sh esimesed kaks päeva mäel suusatasin poolikud päevad). Ja siis mõned päevad hiljem, kui olin unustanud piisavalt vett juua (sest kõik on ju korras?!), nuuskasin nina ning järgmised 20min üritasin ninaverejooksu pidama saada. Kõrguse, kuiva õhu ja vähese joomise koosmõju! Järgmine päev pidin korra veel sama jamaga tegelema, sest unustasin ära ja nuuskasin jälle nina liiga tugevalt. Hea et see vähemalt mäe peal ei juhtunud, sest teate, mis värvi mu suusajope on? Valge!

Praegu võin öelda, et see ninaverejooks oligi suusareisi ajal kõige tüütum kõrvalnähe. Need mõned kukkumised, mis mul olid, olid õnnelikud (puuderlume eelised – ei saa haiget) ja ajasid pigem naerma ning kuigi põlved valutasid päeva lõpuks, siis noh, mis seal ikka – ma teadsin, et see juhtub.

dsc_3576

Kas oleks väga imelik kunagi kodus lasta selline pilt seinale maalida? Läbi lumehangede tossutav rong. Vinge ju!

dsc_3578dsc_3583dsc_3584dsc_3585

dsc_3587

Starbucks, mis nägi küll nunnu välja, aga kus kohvi oli suht kehvasti tehtud. Üle tee oli palju parem koht.

dsc_3588dsc_3589

dsc_3593

Ma ei mäleta, mis nende nimi oli, aga kui mina neid sõin, siis oli terve laud tuhksuhrut täis, sest kui seda hammustades naerda turtsuda… Ega see suhkur peale ei jää.

dsc_3599

Jõulukaunistused olid üleval ja ma nautisin seda iga jumala sekund, sest vaadake, kui ilus!

dsc_3600dsc_3597dsc_3596dsc_3591

Kogu Breckenridge oli lihtsalt üks mõnus tšill ja puhas puhkus. Kui saapad ja tallad sätitud said, siis suusatasin ikka nii, et sai suusatatud. Mitte küll üle pingutades – üheteistkümnest päevast, mis ma Breckenridges olin, käisin seitsmel suusatamas ja nendest seitsmest viis olid täispikad päevad. Aga samas töötasin väga palju oma tehnika ja oskuse kallal. Kui Bryan tööl ei pidanud olema ja temaga koos suusatasin, siis ta ikka tõi välja, et mida ma parandama peaks ja iseseisvalt sõites oli see kogu aeg mõtteis.

Üks põnev asi, mida hakkasin õppima oli ka mogulite ehk küngaste suusatamine. Teooria on lihtne aga praktika on raske… eriti kui sa oled sellise 30kraadise topeltmustana märgistatud nõlva peal ning künkad, mille vahelt/pealt suusatama pead, tunduvad vahelduva eduga sama suured kui väiksemat sorti autod. Kaks kukkumist sain ka seal kirja, neist ühe püüdsin isegi videole. Aga kuna lumi oli pehme, siis haiget ei saanud, vaid sai lihtsalt kõhutäie naerda ja hea meeldetuletuse, et kui vea teen, siis see maksab kohe kätte. Nüüd on vaja ainult harjutada-harjutada, sest mogulid on väga lahedad ja üldse suutlikkus sellistel radadel ennast nautida avab igal mäel palju rohkem võimalikke radu, aga teooria praktikasse panek on teine asi. Sinistel (ehk lihtsamatel) nõlvadel on lebo aga et mustadel ja topeltmustadel kiirust edendada ja naudinguga ning peatumata terve nõlva jagu alla suusatada… sellega läheb veel aega.

Ning lõpetuseks mõned pildid mäe pealt ka. Kuigi algul oli mõte kaamera mingi päev mäele võtta, siis selleni ma ei jõudnud, sest esiteks kartsin külmaga liiga teha, teiseks kartsin et äkki kukun ja lõhun ära ja kolmandaks ma ei viitsinud. Täpselt nii laisk olingi – ma tahtsin nautida ja sõita ja ma teadsin, et kaameraga keskendun pildistamisele, mitte suusatamisele. Nii et need mõned pildid, mis ma telefoniga tegin, neist peab piisama.

peak6

Peak 6 -3570m peal!

peak8

Sinna üles sai kogu Põhja-Ameerikas kõige kõrgemale sõitva liftiga – 3914m. Ja kuigi see rada oli märgitud topeltmustana, siis minu jaoks oli sealt allatulek nagu Mt Ruapehul ehk siis selline järsemat sorti sinine nõlv.

peak10

breck

Ja üks korralik pilt ka. Kui juba mäel võimalust pakuti, siis miks mitte ära kasutada. Aga ei mäleta enam, kas oli vist Peak 7 see tehtud… või mitte. Kindel on see, et Breckenridges!

Jaga oma mõtteid

