Egas teisele poole maakera kolimine idiooti targaks ei muuda

Ei hakka ma kedagi siin süüdistama – pealkirjas mainitud idoodi rollis olen ikka ma ise. Viimase nädala ajaga olen suutnud kaks vajalikku kaarti eee… kasutuskõlbmatuks muuta. Neist ühe sai lihtsalt asendada, teist mitte nii väga. Alustame esimesest – pangakaardist.

Tulin bensukast välja, istusin autosse, sõitsin teise parklasse (kust ulatuks ka Pokestopi püüdma) ning tsillisin seal nii paar tundi. Seejärel tahtsin kohvikusse sõita ning hakkasin vaatama, kus mu pangakaart on. Kindalaekas pole, raadio all pole, istme peal pole, kuskil pole. Ma käisin vist mitu korda läbi kõikvõimalikud vahed ja kohad, kus pangakaart võiks olla. Istmed tõstsin üles, vaatasin ka pagassi üle ja nii edasi ja nii edasi. Käisin isegi bensukas uurimas, et ehk jätsin sinna aga ei.

Kohvikusse netti kasutama oli ikka vaja minna, hoolimata sellest, et pangakaart kuskile leebet oli lasknud. Sõitsin siis koju, võtsin oma vana pangakaardi, otsisin auto uuesti läbi, ei leidnud midagi. Lõpuks kui ma oma esialgsesse kohvikusse jõudsin, meenus et see pannakse ju neljast kinni. Sõitsin siis teise kohvikusse (bensuka ja mu parkimiskoha lähedal) ja istusin seal kuni läpa aku tühjaks sai. Jõudsin Toddiga juba arutada, et ehk peaks kaardi kinni panema, sest kaotsis kaart oli moodne viipekaart, ehk maksmiseks piisab ainult selleks, et panen kaardi vastu makseterminali – pin kaarti ega allkirja pole vaja. Samas ei hakanud sellega kiirustama, sest ma olin nii kindel, et kohe kui kinni panen, siis vaatab pangakaart mulle autosse istudes vastu. Lisaks on viipemakse limiit mul 80$ ning sellel pangakontol, mis mul kaardimaksega seotud on, ma kogu oma raha nagunii ei hoia. Rääkimata sellest, et kui kaart kinni panna, ei saaks ma seni netis makseid teha, kuni uus kaart kohale jõuab.

Autosse istudes pangakaart vastu ei vahtinud, küll aga vahtis midagi rohekat vastu mulle keset teed, kui kodu poole pöördusin. See rohekas vilksatus oli jube kahtlaselt mu pangakaardi roheline, nii et tõmbasin kõrvale ja läksin vaatama, mis asi see on. Ja – see oligi mu pangakaart. Ma ei tea, kuhu ja kuidas ma kaarti selliselt panna suutsin aga kui ma algul kohvikusse tahtsin sõita, siis kuidagi oli see mu autost/autolt välja kukkunud ja rõõmsalt keset teed lebanud. Tee peal sõidavad aga autod nii et… kaart tükkideks küll polnud aga kahjustada saanud. Igaks juhuks läksin toidupoodi katsetama, et kui hull asi on. Kiip ei töötanud, magnetriba ei töötanud ja viipemakse ei töötanud – kahjustus peaaegu 100%. Nii et kuigi ma leidsin kaardi üles, pidin ikkagi panka helistama ja ütlema, et teate… ma hävitasin oma krediitkaardi. Saate äkki mulle uue saata?

Uus pandi kohe teele ja see jõudis päris kiiresti kohale ja kuna kaart polnud varastatud ega kaotatud, oli see minu õnn. Vajalikku infot netimakses andis endiselt kaardilt lugeda, nii et sain netis maksta. Ja väga hea oli see, et ma  oma Eftposi kaarti ära ei ole visanud (või hävitanud), sest seni kuni uus kaart kohale jõudis, oli see mu ainus maksevariant.

Teine ja tunduvalt jamam kaarditeema on aga see, et tahtsin eile ID kaardiga panka logida, et ülekannet teha. Ja no kuidagi ei lasknud panka sisse logida. Proovisin ja proovisin, avasin kaardihalduvahendi ning… sertifikaadid on kehtetud. Ja sealsamas jäi silma ka üks kuupäev. Vandusin. Tõmbasin siis kaardi kaardilugejast välja ja – ID kaardi kehtivusaeg sai läbi 24.11.2016 Isabel naeris endal peaaegu tilgad püksi, kui ma omaette eesti keeles vandusin ja inglise keeles end lolliks sõimasin ja talle asja selgitasin.

Ma kontrollisin miljon korda seda, et passi kehtivus kogu mu Uus-Meremaa reisi kataks aga millega mu aju tegeles, et ma ei vaadanud seda, millal ID kaardi kehtivus läbi saab? Võiks ju mõelda et pole vaja aga kahte asja on siin ikka vaja läinud: digiallkirjastamine ja rohkem kui 200euroste ülekannete tegemine. Mõlemad variandid on nüüd läinud. Muidugi on võimalik ka välismaal olles uus ID-kaart tellida, saatkonnast saab kätte. Teate, kus mulle lähimal asuv saatkond on? Austraalias. Austraalia ei ole Uus-Meremaast lühikese praamisõidu kaugusel nagu arvata võiks… Uurin, kas äkki aukonsul (kes siiski Uus-Meremaal olemas on) saaks aidata aga kui ei saa, siis ei saa ning võin end veel idioodiks kutsuda ja siis Eestisse jõudes uue ID-kaardi tellida. Lammas olen.

Jaga oma mõtteid

