Kuuskümmend seitse päeva

Omarama asub tõesti tühjuse keskpunktis, aga õnneks on tühjuse ümber päris lahedaid kohti. Üks päev sai töö veidi varem läbi ja kuna enne õhtusöögi algust oli aega, pakkisime Isabeli ja Anaisiga end minu autosse, vaatasime „Ohh, see kõlab lahedalt“ koha kaardi peal välja ja sõitsime kohale. Oli ka lahe. Me leidsime väikese järvekese, kuhu ma lihtsalt pidin sisse kargama. No kurja kui pagana külm see oli, aga sellegipoolest – esimene suplus pärast talve sai tehtud. Seda siis novembri alguses…

1-ohau

2-ohau

Ime pole, et Ohau järves natuke jahe ujuda oli. Järv saab oma vee sealt mägedelt. Või täpsemini osa vees on lumesulamisvesi…

3-ohau

Kuid kuna ühel hetkel on vaja Omaramast ja tegelikult Uus-Meremaalt minema liikuda, siis esimesed sammud selles suunas on ka tehtud. Näiteks saatsin ära ESTA (miinus 14 USA dollarit) ning mind rõõmustati teatega, et lubatakse USA pinnale astuda. Ja siis lennupiletid. Algne plaan oli piletid ära osta kuskil novembri lõpus, aga ma ei tea, kas just seetõttu, kuid päev pärast Trumpi presideniks saamist oli Auckland-Los Angeles otselend müügis 649$. Enne seda on kuu aega stabiilselt kõige odavamad hinnad üle 800$ olnud. Muidugi polnud mul seda raha arvel (khm suuskade ostmine khm), kuid Eesti krediitkaart on olemas ja plaanisin seda kasutada.

Aga nüüd läheb asi huvitavaks. Esimene firma, kelle kaudu ma tahtsin piletit osta, teatas maksmise hetkel, et sorry, selle hinnaga piletid said otsa. No hea hind, eks keegi oli kiirem, juhtub ju. Järgmine firma aga ütles, et sorry, krediitkaardil pole piisavalt vahendeid. Ja muidugi see esimene firma oli ikkagi kogu summa broneerinud ja kuna mu krediitkaardi limiit jääb lennupiletiga suht samasse kanti, siis oligi nii, et raha pole ja piletit pole. Siin on nüüd see koht, kus väike õppetund, et kindlasti ja alati tuleb enne kõike guugeldada, sest tegelikult oli ka teisi inimesi, kellel sama firmaga probleem, et „Sorry, piletid said otsa. Aga raha broneerime ikka.“ Helistasin kohe Swedi ka, aga nemad ei saanud kahjuks seda ise tühistada. Ning ma ei lootnudki, et firma selle raha mõne tunniga vabastaks, et ma oma krediitkaarti kasutada saaksin. Pehmelt öeldes tuli juba must masendus, sest sellise hinnaga pileteid sobivaks kuupäevaks väga palju ei jagu.

Kuid, siis tuli appi prints(ess) valgel hobusel ehk Ulrika. Nimelt on mul olemas Uus-Meremaa pangakaart, mida saan küll krediitkaardina kasutada aga ma ei saa pangalt krediiti, vaid võin kasutada üksnes raha, mis juba kaardil olemas on. Lennupileti jaoks piisavalt raha polnud (noh need suusad…). Aga Ulrika oli valmis laenu tegema, kandis raha üle ja kuna me oleme samas pangas, siis vist vähem kui veerand tunniga oli summa olemas. Muidugi ma ootasin kuni esimese firma klienditeenindus tööle hakkas ning küsisin igaks juhuks üle, et neil pole minu nimele broneeringut vms. Eriti totter oleks lõpetada kahe piletiga samale lennule… Aga nad vabandasid ja ütlesid, et saadavad vormi ja kui ma selle täidan ja mingi parooli saan ja parooli pangale annan, siis peaks broneering vabanema. Jadidadidaa. Nii palju jama, sest ma kiirustasin ja ei guugeldanud. Loodame, et saan kenasti selle bronni vabaks ja krediitkaardi limiidi tagasi.

4-mets

5-isabel

Isabel niisama laua peal istumas.

Tähtis asi on siiski see, et tänu Ulrikale sain pileti ostetud ning tadaaa, 18. jaanuari hilisõhtul istun Aucklandis lennukile ja 18. jaanuari pärastlõunal maandun Los Angeleses. Ma hüppasin terve ülejäänud tööpäeva (aitäh Isabelile ja Anaisile, kes ei löönud mind maha, kui ma töö ajal selle lennupiletite kammajaaga tegelesin) ringi nagu mingi energiajänes. Muud piletid oli plaanis hiljem ära osta, aga siis jäi ette väga hea pakkumine Los Angelesest Denverisse. Tavaliselt pidi see ots olema ca 80$, aga silma jäi pilet 40$ eest. Muidugi sai ka see ostetud! Nii et esimesed kaks lendu on olemas. USA, siit ma tulen (67 päeva pärast).

6-ohau

One thought on “Kuuskümmend seitse päeva

  1. Pingback: Elu pikim 18. jaanuar | Tudengiraport - aasta Uus-Meremaal

Jaga oma mõtteid

