Aasta tähtsaim maraton on kohe algamas

Neljandat aastat järjest kavatsen osaleda ülemaailmsel kirjutamisüritusel NaNoWriMo ehk National Novel Writing Month ehk kirjutamismaraton, kus novembrikuuga tuleb 50 000 sõna täis saada. See aasta on aga mul kõige suurem tõenäosus selles läbi kukkuda. Miks? Noh… aega pole. Või õigemini, palju on muud teha. Kui NaNoWriMo toimunuks näiteks septembrikuus, oleksin ma kindlasti läbi kukkunud, sest õhtud oleksid välja näinud umbes sellised, et ma tulen töölt koju, mõtlen et peaks kirjutama ning siis juhtuks üks järgnevatest:

  • „Ene, lähme Pokemon Go ringile!“
  • „Rick & Morty“ või „Vikings“ või „Youtube videod“ või „ükskõik mille“ vaatamine
  • „Davai, aeg Maci/Subwaysse/jäätise järgi sõita!“
  • „Piduuuuu!“
  • „Kurat, ma ei viitsi kirjutada, ma olen nii läbi. Ma. Tahan. MAGADA!“

Selles osas on siin mul vähemalt veidi rohkem lootust, sest Omarama tundub täpselt nii unine linnake, nagu mulle öeldi, nii et saan vähe rohkem kirjatööle keskenduda.

Huvitaval kombel oli mul see aasta väga raske välja mõelda, mis oma NaNo projektiks võtta. 2013. aastal oli selleks „Väike roosa pilet paradiisi“ (ilmus 2015. aastal), 2014. aastal katsetasin esimest korda fantaasia kirjutamist tööpealkirja „Põhjanael“ all, hirmutasin end täiega ära ja kuigi 50 000 sõna sain kokku, siis sinnapaika on see praeguseks jäänud. 2015. aastal tegelesin kahe loo toimetamisega. „Taeva tühjad tribüünid“ on juba väga ammu kirjapandud lugu, mida ma olen mitu korda läbi lugenud ja läbi kirjutanud aga millega ma ikka rahul pole. „Vabandust, aga mis asja?“ sai suve jooksul kirja pandud, novembris toimetatud, jaanuaris viimast korda toimetatud ja läbi kirjutatud ning selle aasta jooksul on see ka ilmumas.

Ühelt poolt on mul palju valikuid. Toimetamist ja läbikirjutamist ootavad nii „Taeva tühjad tribüünid“ kui ka „Delaran“. Algus on kirja pandud jutul „Raamatukarjus“ aga seal on puudu üks väga oluline osa (mis pagan seal konflikt võiks olla?), nii et see ootab veel oma järge. Ja siis muidugi hunnikutes ideesid, mis aga ükski ei tundunud nii haarav, et ma suudaks sellest 50 000 sõna välja võluda. Minult on küll küsitud, et kas ma oma Uus-Meremaa elust ei tahaks raamatut kirjutada ja vastus on vähemalt hetkel „ei“. „Minu Uus-Meremaa“ tundub isegi liiga suur nimetus, sest palju ma tegelikult sellest riigist näinud ja kogenud olen? Õige sutike. Mõtlesin küll suusakuurordi elu paberile panna aga selle jaoks tunnen ka, et tahaksin rohkem kogemust (st rohkem suusahooaegu) ning peaksin leidma tasakaalu selle vahel, et palju ma kirjutan raamatusse reaalsuses juhtunut (nii enda kui teiste elust siin) ja kui palju fantaasiat. Ning üldse, ma peaksin olema valmis vastama miljon korda, et „Ei, see ei juhtunud minuga“ sest isegi kui ma kirjutaksin 90% asju, mida teised suutsid hooaja jooksul korda saata, siis suurem osa inimesi arvaksid ikkagi, et tegelikult on need mu enda seiklused.

See selleks. Lõpuks peale kaalumist ja mõtlemist, tuli üks idee, mis pisut kauem pidama jäi ning selle ma ka oma NaNo projektiks valin. Juhul kui aur enne 50 000 sõna täitumist otsa peaks saama, võin naasta toimetamise juurde ja lõpuks ometi „Taeva tühjad tribüünid“ korda teha. Aga mis siis mu selle-aastane projekt on? Ei ütle. Või noh… kui te osalete NaNol, siis tuleb see muidugi välja. Aga ma olen nagu ikka veidike ebausklik ja ma ei taha praegu täies mahus seda ideed siia kirja panna.

Paar päeva on veel NaNoni aega, nii et kes tahab endale sügisesse (või kevadesse, oleneb kus pool maakera paiknete) väikest väljakutset, siis:

NaNost olen kirjutan päris palju ka oma blogis. Näiteks sellest, kuidas üle maailma kokku tulevad kirjutajad silmaringi aitavad avardada, mis see NaNoWriMo üldse on, väike statistika võrdlus ning tagasivaade eelmisele aastale.

Loodame sellest aastast ka siis parimat!

Jaga oma mõtteid

