Vaheinfo IRD ja pangakaartide osas

Loodetavasti kasulik info tuleviku jaoks. Igaljuhul on mul nüüd käes nii IRD number kui ka ajutise kaardi asemel õige pangakaart.

IRD

Nagu mujalgi kirjutatud, siis ei pea ootama, kuni IRD number ümbrikkusse pistetult koju tuleb, vaid saab helistada ja küsida. Esmalt tuleb siin vastata ka küsimustele, et isikut tuvastada ja muuhulgas oma nimi öelda. Ma sel momendil ei kadesta eestlast, kelle nimi on nt Ülle-Õie ja kes seda siis tähthaaval hoolikalt ette peab lugema, et õige inimene üles leida.

Nagu pangakonto tegemisel, oli ka siin vaja teha ära hääletuvastus, ehk siis lugeda ette oma IRD numbrit ja sünnipäeva. Nagu ikka, 3x. Järgmise sammuna tuleb ära teha online registreerimine ning siis on sellega ühel pool.

Pangakonto

Kontot tehes sai ajutise kaardi (kiipi muide pole, ma pean igalpool magnetribaga tõmbama) ning siis jäin ootama päris kaarti ja internetiparoole. Kuna aga minul seisab üsna pea ees ärakolimine ja ka ülejäänud majaelanikud siia väga palju kauemaks ei jää, hakkasin ma muretsema selle üle, et kuna see kaart siiani pole kohale jõudnud, siis äkki ta ei jõuagi enne kui ma ära lähen. Ja hakka siis Waihekelt West Harbourisse rändama, et kaart kätte saada.

Nagunii oli vaja ka Sukhyle deposiit üle kanda ja kuna mul netipanga paroole veel polnud siis läksime panka. Pangas öeldi, et kuni 20.veebruarini saan ajutiselt ilma netipanga paroolideta teha ülekandeid… No kurat, oleks kodus tehtud saanud. Aga vähemalt sai pangas uus aadress pandud ja uus telefoninumber ning tühistatud tellitud ja teelolevad kaardid ja uued kaardid tellitud juba mu Waiheke aadressile. Pole mul hullu veel nädal-kaks seda ajutist kaarti kasutada.

Koju jõudes selgus aga, et vahepeal on mu uus päris kaart ja internetiparoolid juba postkasti pistetud. No ütle kui tore… Karmen soovitas siiski panka helistada, et ehk saab Waihekele tellitud kaardid tühistada. Ja tuli välja, et saigi! Muidugi, pärast identifitseerimisprotsessi läbitegemist. Netikoodide kaarti saab kohe kasutama hakata, päriskaardi aktiveerimiseks pean kaardiga (mis mulle koju saadeti posti teel) panka minema ja seal aktiveerima.

Dokumendid peaksid nüüd aga korras olema. Yess.

Jaga oma mõtteid

