Vahepeal tegeleb tudeng õppimisega ka

IMGP0004.JPG

Siis kui me Gerly ja Raikoga 2011. aasta 100 parima esmakursuslase hulka mahtusime ja preemiaks teklid saime.

Vahepeal tuleks vist õppimisest juttu teha. Muidu jääb mulje, et see magister on lihtsalt 0.01% tähtsusega mu elus. Egas akadeemilise puhkuseni nüüd enam palju pole – viimased pingutused. Üks väike vahefiniš on juba aine Sotsiaaltöö puuetega inimestega näol käes. Seal nimelt tegime oma esitluse ära, parandasime veidike tööd ning auhind on ÕISis näha – hinne A ehk suurepärane. Kaalutud keskmine on ka imeilus – 5,0. Aga vaatab, kuidas see jääb siis, kui ülejäänud ained ka tehtud saavad.

Uurimistöö meetodid ja metodoloogia – viimasel korral ongi nüüd kursuse kokkuvõtmine ja külla tulevad ka Justiitsministeeriumi töötajad, kelle tellimusel kursuse raames läbi viidud uuring sai tehtud. Muidugi selleks, et saaks midagi esitleda, tuleks see ka valmis saada… Teisipäeval nüüd oligi plaan sellega tegeleda. Kõik intervjuud said tehtud ja jagasime taaskord terve grupi peale ära, et kes-mida analüüsib. Olin kiire ja krabasin endale ja kursakaaslasele metoodika, valimi ja uurimise käigu. Ütleme nii, et võrreldes teiste teemadega peaks see olema kuskil kolm korda lihtsam teha…

Sotsiaaltöö gruppidega – eksamiks on oma grupitöö esitlus (meil on teemaks ühtsus) ja kursakaaslaste abil ka tegevuste läbiviimine. Kirjaliku töö tähtaeg on 8. jaanuar. Nipet-näpet on veel meil grupiga selles teha, aga kuna alustasime väga varakult, siis tegelikult jubedat ajahäda pole. Oleme juba tagasiside saanud ja nüüd on vaja need mõned artiklid läbi lugeda, et otsustada, mis sobib ja mis mitte. Seejärel plaan üle vaadata ning siis kõik teooria kenasti ka praktikasse rakendada. Iga liige meie grupist saab siis ühe tegevuse läbi viia ning lõpus tuleb teha kokkuvõte ja igaüks kursuselt saab otsustada, et mis talle meie esitlusest kasulik oli ja vajalikuna tundub.

DSC_8257

Pole küll õppimisega seotud, kui just hiirepüüdmist hinde püüdmisega ei saa võrdsustada, aga kass ei vaja kunagi põhjust, et kuskile vahele segada. Mina pole küll endale kassi saanud, aga vanaema naabritädil on. Suur isane kõuts, hästi äge loom.

Magistriseminar – khm… millegipärast ma olen seal osa nn kodutööst ära unustanud. Häbi mulle… Mäletan küll, et vaja jälle Teejuhiga kokku saada, tarka juttu rääkida ja siis essee kirja panna aga see esitlus meenus alles nüüd. Pagan… Aga taaskord – õnneks on aega selleks, et meelde tuletada, mida ma õigupoolest tegema pean ja mis artikli ma lugeda võtsingi… Mäletan, et midagi jälle seostasin internetinõustamisega ja kuidagi oli teemaks sotsiaaltöö tulevik, kuid sellenimelist artiklit vähemalt praegu ma ei leidnud. Pikkade pühade süü, mis muud.

Kaasaegsed sotsiaaltöö teooriad – pean kirjutama õppejõule, et leppida kokku kontrolltöö tegemise aeg, sest kui teised teevad seda 30. jaanuaril, siis mina olen samal kuupäeval loodetavasti kuskil Uus-Meremaal muud tööd kui kontrolltööd tegemas. Aga enne kui üldse kontrolltööni jõuab, on ka siin aines vaja ära lõpetada grupitöö ning teha ära ka iseseisev kordamine. Grupitööks seotud tähtajad on muidugi üle läinud (ei ole ma ise ka sellest patust puhas), kuid lõppesitlus on õnneks vist alles 30.01. Loodan muidugi, et me jõuame enne valmis, et ma saaksin ka ära esitada. Iseenesest on see aine ikka veel jube põnev, kuigi mõned sarnasemad teooriad kipuvad tahes-tahtmata sassi minema. Samas on õppejõud koostanud meile tühjade lahtritega tabeli, kus saame siis iga teooria kohta kõige olulisema kirja panna. Arvestades sellega, et ise õppides oleksin ka midagi sarnast plaaninud teha, siis mulle tema lähenemine sobib.

Sotsiaalpoliitika analüüs ja hindamine – selles aines ma tegelikult lõpptulemusena ei jäänud iseseisva töö hindega sugugi rahule, kuid süüks oli puhtalt enda tähelepanematus. Oleks täpsemini üle lugenud ja mitte ainult oma grupianalüüsi eeskujuks võtnud, oleks ehk A kätte saanud. Oleks tädil rattad olnud, oleks tädi omnibuss… Iseseisev analüüs oli aga vaid üks osa nn eksamist ja selleks, et ainest läbi pääseda, on vaja veel lisaks ka kontrolltöö ära teha. Kordamisküsimused tekitavad küll pisut masendust, aga üks korralik õpipäev (tõenäoliselt TTÜ raamatukogus, sest kodus õppimine ei edene kohe üldse) ja kui vastused käes on, siis on kordamine ja õppimine juba väga lihtne.

Ei saa öelda, et mul oleks raske nüüd ülejäänud nädalat sisustada. Kõik eelpool mainitu on vaja ära teha, enne kui esimese semestri lõpetatuks saab lugeda. Ühestki ainest ma läbi kukkuda ei tohi, sest ilmselgetel põhjustel ei ole jaanuari lõpus korduseksamile minek võimalik.

DSC_8282

Algul läks ta sinna üldse hoiukoju, aga läks nii, et hoiukodust sai päriskodu ning vanast tänavakassist on saanud selline peesitaja, et poleks osanud arvatagi.

Jaga oma mõtteid

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s