#süõfoto 5. nädal

Ja koos detsembrikuuga sai läbi ka see väike aga mõnus fotoväljakutse. Kuigi ma tegin mõnikord mõne pildi järgi mitte kohe õigel päeval, siis olen ikkagi väga rahul, et otsustasin proovida. Peamiselt lihtsalt seetõttu, et sai leida jälle mingi mõtte pilte teha ja proovida ja katsetada. Viimasel nädalal oli küll ainult neli detsembrikuu päeva, aga ega pildid siis selle võrra vähemtähtsad pole, nii et üles saavad laetud needki.

28. detsember – Sõnad. Selle pildi üle olen ma tegelikult päris uhke. Just idee tõttu. Ma ei tahtnud jälle mingeid raamatuid pildistada või enda kirjutamist. Seda on piisavalt tehtud. Ja siis mõtlesin järsku, et kirjutaks äkki välja eesti keele ilusaimad/huvitavaimad sõnad. Guugeldasin ringi, et mida teised on arvanud ja siis tegin oma valiku. Roim on siin sellepärast et see on tehissõna, aga minu meelest kirjeldab häälduse ja kõigega tähendust ülihästi. Kuulilennuteetunneliluuk peaks olema pikim sõna, öö on kõigi jaoks nii naljakalt kõlanud ja siis teised sõnad on ka lihtsalt mingil moel erilised. Teostus oleks võinud parem olla (keskel valge laik häirib mind) aga ma ei suutnud paremat varianti välja mõelda.

DSC_8118

29. detsember – Kaunis vaade. Algul tahtsin ma minna ühte kindlasse kohta Nõmmel ja sealt pilti teha, aga mul pole seal kunagi õnnestunud seda ilusat vaadet ka pildile püüda ning olen pettumusega ära tulnud. Ja siis vaatasin, et pagan – loojuva päikese valguses on need puud ju ka päris ilusad. Mängisin natuke ka shutteriga ja pisut selline hõljuvate kosmosesõidukitega pilt on allpool olemas.

DSC_8150

30. detsember – Meenutus. Teine udune pilt kohe otsa. Tavaliselt ma selliseid pilte üldse ei tee, nii et see tõestab veel kord fotoväljakutses osalemise vajalikkust, et end oma mugavustsoonist välja sundida. Esmalt plaanisin lihtsalt pildid maha laotada ja pilti teha aga siis pöörasin kaamerat – ja tulemus sai parem. Tegelikult on see ju nii nagu päris elu mälestustega. Üldiselt on kõik üks suur virr-varr ja siis kui vaatad tähelepanelikult, hakkad nägema ja hakkavad meenuma üksikud mälestused – põhikooli koolipäevik, juuste roosaks ja siniseks värvimine, reis Prantsusmaale ja Shanghaisse, hull muusikatund gümnaasiumis, karatelaager, 100 parima esmakursuslase sekka jõudmine, Miku mind talvises Pärnu rannas pea-alaspidi hoidmine, Alu tiigi ääres rokkimine jne jne…

DSC_8181

DSC_822931. detsember – Pidustus. Ma isegi ei kaalunud kaamera pidustustele kaasa võtmist. Vaid kui üldse otsustasin, et lähen kuskile ja kuhu, siis sättisin end valmis ning  tegin paarkümmend pilti, muutsin soengut ja siis lõpuks sain sobiva pildi kiire klõpsu. Kui välja jätta see, et mul on siin pildil hiiglaslik nina (aitäh valgustus ja see, et ma ei oska seda kasutada ega sättida), siis mulle meeldib see pilt ning eriti see, et ma selle hiljem lihtsalt igatepidi heledaks keerasin. Väljendab mu aastavahetuse helget meeleolu selgelt.

Pärast kaalumist olin algul keskaaegsete sõpradega, et ka neid enne reisi näha ja siis kui nemad läksid Tondilt täis tuubitud trammile, et Vabaduse väljakule sõita, istusin mina tühjale rongile ja sõitsin Nõmmele. Eelmise aasta Vabaduse väljaku kogemus oli lihtsalt nii jama, et ei suutnud end sinna kohale sundida minema. Kohtusin hoopis ühe sõbraga ning siis olin oma koduaias ja vaatasin, kuidas ümberringi saluuti lastakse. Küll kõrvalmajadest, mujalt Nõmmelt ja hoovinaabrid lasid üldse kohe Pärnu mnt pealt, nii et sain oma “pea kuklas, vaateväli ilutulestikku täis ja kõrvad paugust lukkus” elamuse kätte ning nii see 2016 tuligi.

Vaadates korra veel tagasi sellele fotoväljakutsele, siis kuigi sedakorda ei osalenud selles nii palju rahvast kui kevadel InLoveInLjubljana omas, siis ma ei kurda. Olgu, ei saanud teistega teema tõlgendamist võrrelda, aga kõige rohkem on see ikkagi ju iseendaga võistlemine, enda loomingulisus ja enda piltide tegemine. Muidugi aitäh Ailile, et tema need ideed kokku klappis (kuigi ma saan aru, et Aili pildistab järgi :D) ning seega mul ka ennast proovile panna lubas. Ja lõppu veel paar mu lemmikpilti sellekuisest väljakutsest:

One thought on “#süõfoto 5. nädal

  1. Pingback: Minu 2015 | Tudengiraport - õppides läbi elu

Jaga oma mõtteid

