NaNoWriMo 2015 – kirjutatud ja võidetud

Oot, detsember on juba mitmeid päevi peal olnud ja ma polegi oma selleaastast NaNoWriMo lõpetamist hõisanud? Olgu, ehk on asi selles, et kuigi november ja NaNoWriMo on tõesti lõppenud, siis minu selleaastane kirjatükk ei ole veel kaugeltki lõppu jõudnud. Algne plaan oli kahte erinevat kirjateost toimetada, ent hetkel olen veel esimese juures kinni. Mis ma jõudsin siis sellega ühe kuu jooksul ära teha? Nimelt oli mul umbes 75% jutust vihikutesse kirjutatud ja NaNo raames kirjutasin selle olemasoleva osa arvutisse ümber, lisasin pisut juurde ja sain kokku umbkaudu 38 000 sõna. “Minevikuta mälestused” oli näiteks umbes 31 000 sõna, nii et tegelikult selline minimaalne maht on koos. Aga muidugi pole niivõrd oluline mingi sõnade arv, kui sisu ja selle tihedus.

12301587_10208168337751533_2768833138123817251_nKuna novembri lõpuni oli veel aega, printisin oma jutu välja, lõikasin tükkideks ja sättisin põrandal uuesti ümber. See on üks mu lemmiktegevusi, mida erinevate kirjatükkidega teha. Täiesti uskumatu, kui mugav see on. Sedakorda väga palju ümberkorraldusi ei teinud aga mõned stseenid jõudsid hoopis prügikasti (otseses mõttes) ja teised stseenid lõpust algusesse või algusest lõppu. Ja nüüd? Nüüd kirjutan kõike seda uuesti arvutisse. Kui kirjutatud saab, siis saadan proovilugeja Katile ning seejärel on mul loodetavasti üks-kaks proovilugejat, kes on asjas ise sees ja valmis üle lugema ja arvamust avaldama. Neilt loodan ma kommentaarid enne jõule kätte saada, et hiljemalt vana-aasta õhtuks muudatused sisse viia ja siis ise vähemalt korra veel üle lugeda.

Väga suur tempo on taga ja muidugi võib tekkida küsimus, et miks. Vastus on lihtne: 19.jaanuar lendan ma Uus-Meremaale ning 18.jaanuar on Tänapäeva noorsooromaani võistluse tähtaeg, kuhu ma tahaksin jutu esitada. Halb üllatus oli see, et ma arvasin, et see on kevadel, mitte jaanuaris. Aga kuna ma ei taha selle jutuga Uus-Meremaal tegeleda, siis on parem praegu vaeva näha, endast parim anda, kui jutt vähemalt aastaks sahtlipõhja jätta. Ma loodan, et tuleb välja ikka.

Järgmine aasta tahaksin ma aga NaNoWriMo teha taas nii, nagu tegin 2013.aastal – alustan jutuga nullist ning kirjutan 50 000 sõna novembri lõpuni, ilma mingi toimetamise ja stseenide ümbertõstmiseta. See lihtsalt tundub olevat kõige mõnusam variant, kuigi ilmselgelt oli ka tänavune aasta väga tulemuslik.

Vaataks korra üle ka NaNoWriMo võitjatele pakutavad auhinnad ja millest mulle kasu võiks olla:

Kirjutamiseks mõeldud Scrivener programm 50% odavamalt – sellele ma mõtlen ikka korralikult, kuna eelmine aasta veidi näperdasin antud programmi ja väga meeldis.

Pronoun programmi kasutamine tasuta – olgu, see tundub midagi, mida peaks katsetama, sest mul on endiselt mõte “Medaljon” tuleva aasta jooksul ingliskeelse e-raamatuna maailma saata.

24h töötubade sari Bibliocunchilt, mis tutvustavad iseseisvalt avaldamist – taaskord midagi, mida on mul vaja täpsemalt uurida aga aeg selleks? Eem… Jah… Pagan…

Tasuta e-raamatud Kobolt – kuna ma avastasin (viimaks) e-raamatute maailma, siis uurin sealse nimekirja läbi ja ehk leian miskit sobivat.

Milliste auhindadega pole mul aga midagi peale hakata?

  • Üks trükitud eksemplar oma raamatust ja hiljem 70% millestki alla – mustandit pole mul mingit huvi trükkida ja kui lisada juurde USAst saatmisega kaasnevad postikulud, siis poleks see ka hiljem väga mõtekas.
  • Tasuta programm Ulysses; Storyst 50% odavamalt – Maci kasutajatele. Pole vist vaja rääkida, miks mul seda vaja ei ole.
  • Loos, mille auhinnaks on komplekt Swoon Reads novelle – umm? Kes? Mis? Pole mingit huvi.
  • Aeon Timeline 2 40% odavamalt; Evernote Premium 3 kuud tasuta, 4thewords 70% odavamalt – olgu, kirjutamiseks kasulik aga pole näppinud ega tutvunud ja seega huvi ei tunne.
  • Scirbophile Premium kasutajaks olemine 30% odavamalt, aasta aega Upliterate tasuta kasutamist – kui kirjutaks inglise keeles, oleks vast kasulik.

Loodan millalgi ka täpsemalt sellest kirjutada, kuidas meil üldse selleaastane NaNo läks, mis tunne oli olla ML, mida oleks võinud rohkem teha jne jne. Aga ma veel kuupäeva ei anna, sest ma tean kuidas aeg lendab ja kuidas aega tegelikult üldse pole.

2015nano

2 thoughts on “NaNoWriMo 2015 – kirjutatud ja võidetud

  1. Jah, sa oled tõesti oma õige valdkonna leidnud :).

    Teose pealkiri (kui see on teadlik pealkiri, mitte suvaline lahtritäide?) kõlab, muide, väga lahedalt, minu jaoks täpselt nii, et valiksin selle raamatu lugemiseks puhtalt pealkirja põhjal ;).

  2. Pingback: Aasta tähtsaim maraton on kohe algamas | Tudengiraport - aasta Uus-Meremaal

Jaga oma mõtteid

