Elisa Raamatu äpist niipidi ja naapidi

Katsetasin kaks nädalat Elista Raamatu rakendust ja täitsa nüüd kaalun seda varianti, et hakata lugemisele peale maksma. Mina, kes ma olen öelnud, et ei saa e-raamatute lugemise võlust üldse aru ning sügavalt ja seejuures täiesti siiralt kahtlesin, et nende lugemist nautima hakkan. Mis sai siis määravaks?

Tõmbaks kohe paralleele sellega, et ma elan päris pisikeses korteris. 27 ruutmeetrit – mõne inimese magamistuba on ka suurem. See tähendab seda, et asju peaks olema pigem vähem ja need vähesed asjad peaksid ka oleme targasti ära paigutatud. Samas mõnikord on midagi laokil ja kui Miku sellele mu tähelepanu juhib, siis ma tavaliselt vastan, et see asi ei ole laokil – tal pole lihtsalt oma kohta! Ja kui see koht tekib kuidagi, siis see konkreetne ese hakkabki seal olema. Näiteks joogamatt on alati ühes nurgas spordiriietega ja ei vedele kunagi niisama põrandal, igasugused pehmed loomad on riiuli peal (mis sai mõnes mõttes ka selle eesmärgiga ostetud) ja kui ma kottidele oma nurga leidsin, siis on ka need sinna jäänud. Ning eks selle e-raamatuga oli samamoodi – polnud lihtsalt minu elus kohta leidnud, kuigi ma olen ju üritanud.

Saksamaale kolides sain ma 1000+ e-raamatuga raamatukogu kaasa, et sülearvutist lugeda. Ma ei suutnud isegi ühte raamatut ära lugeda. Pole mingi saladus, et ma veedan väga palju aega arvuti taga. Ma töötan arvuti taga, ma kirjutan arvuti taga, ma suhtlen inimestega ja tarbin meelelahutust arvuti taga. Nii et kui ma tahan raamatumaailma sukelduda, siis viimane asi, mida ma teha tahan, on arvuti taga istuda.

Järgmisena sai proovitud Miku tahvelarvutit. Algul tundus, et sellega kulgeb juba paremini aga… mugavalt käes hoidmiseks oli see liiga suur, siis oli mingi probleem laadimisega, lisaks ei mahtunud see käekotti ja kuna see pole minu oma, siis ma ei saagi seda vastavalt oma suvale igale poole kaasa tarida. Jõudsin ühe raamatuga poole peale, aga sinna see siis jäigi. Mingi error juhtus ka vist, nii et lisaks läks raamat, mida lugesin koos salvestatud järjehoidjatega kaotsi.

Järgmine asi, millele mõelda tasub, on ju e-luger. Ausalt öeldes pole ühtegi pikemalt proovinud, kui raamatupoes näppinud ning ei tekkinud isu kulutada 50+ eurot selle peale, et saada teada, et äkki mulle ikkagi ei meeldi. Olen ma siis kooner või olen vaene, ei teagi. Kui keegi mulle tasuta tahaks anda, siis ehk isegi kaaluks proovimist aga suuri lootusi pole, sest ma peaksin ju jällegi mingit elektroonikavahendit ekstra kaasas vedama.

Aga siis ostsin ma endale septembris ju nutitelefoni. Algul isegi ei mõelnud, et võiks proovida, sest halvad kogemused tahvelarvutiga olid veel värskelt meeles. Esmalt lugesin Kindle’s ühte Amazonist tasuta saadud raamatut ja seejärel juubeldasin – ma lugesin esimese e-raamatu läbi. Vapustav! Järgmisena aga otsustasin proovida Elisa Raamatu rakendust, sest miks ka mitte. Kahe nädala jooksul lugesin ludinal läbi kaheksa raamatut ehk 2820 lehekülge. Seega võib öelda, et Elisa Raamat ja nutitelefon tegid koostöös seda, millega jäi hätta tahvelarvuti, sülearvuti ja e-luger – äratasid minus huvi e-raamatute vastu ja pakkusid võimalust lugemist ka nautida.

Mis siis on minu jaoks just antud rakenduse ja nutitelefoni kombinatsiooni plussid ning miinused?

+ Ma ei pea ühtegi elektroonilist vidinat endaga ekstra kaasas vedama. Telefon on nii või naa minust suuresti lahutamatu, nii et see on alati kaasas ja suurem osa ajast ka laetud akuga ning kasutusvalmis.
+ Raamatute valik on seal päris hea ning arvestades seda, et raamatuid laenutades tuleb popimaid raamatuid mitu kuud oodata, enne kui käpa peale saad, siis on meeldiv neid kohe lugeda ja samas mitte vaeseks jääda. Oletame, et ma oleksin need kaheksa raamatut reaalselt ostnud. Isegi siis, kui ma oleksin maksnud 5€ raamatu eest, mis on ülimadal hind, oleksin pidanud sellegipoolest välja käima  40€. Nope, ei ole mul seda raha.
+ Lugemine oli üllatavalt mugav! Ehk telefon kätte, rakendus lahti, loen jälle mõned lehed, siis rakendus kinni ja jätkan muude tegevustega. Ideaalne lahendus nt poejärjekorras, bussipeatuses, valgusfoori taga vm mõne lehekülje lugemiseks. Kuigi mul pole reeglina probleemi ka raamatu kaasaskandmisega ja selle tänaval, bussipeatuses jm lugemisega, siis kui see on kotis, nii naljalt välja tirima ei hakka.

Muidugi ilma miinusteta ei saa ja kahjuks ka neid rakendusel minu jaoks eksisteerib.

– Esimene suur miinus on muidugi see, et järjekordne elektroonikavahend ja see, kas ma saan raamatut lugeda, sõltub sellest, kas on aku täis laetud või mitte. Ma pole väga kindel ka kuidas see ekraani vahtimine mu silmadele istub.
– Ma ei tea, kas rakenduse viga või millest asi aga kohutavalt palju oli trükivigu! Märkasin neid palju rohkem, kui tavalistes raamatutes. Tehnilisest küljest rääkides, siis suurema tekstisuurusega jäid tihtipeale laused poolikuks ja selleks, et lause lõpuni lugeda, pidi tekstisuurust vähendama, mis võttis oma aja. Vahepeal jooksis rakendus üldse kinni ja andis mingit imelikku kujundust, nii et uuesti rakendus kinni, siis lahti, vajadusel veel kinni ja veel lahti.
Peab maksma. Muidugi mõneti on see silmakirjalik, sest 8€ sentidega kuus ei ole 10-20 raamatu lugemise eest nii palju. Aga olukorras kus ma üritan mitte raisata, on ehk see 8€ siiski pisut palju? Ehk siis tasub mõelda mul
– Ja viimase miinusena on tõsiasi, et see pole ikka see. Päris raamatul on olemas oma võlu, see raamatukogu riiulite vahel ringikõndimine ja umbes millegi valimine ja siis sellest läbinärimine, sest sai ju juba võetud. Ning raamatu lõhn ja päris oma raamat oma riiulis. E-raamat on tore aga ta on sama reaalne kui… no kui mingi muu ainult internetis eksisteeriv asi.

Hetkel olen ma igaljuhul veel kahevahel, kas lisada e-raamatu rakendus enda teiste rakenduste juurde ja hakata maksma või mitte. Ma usun, et ma proovin momendil nädal-kaks ilma olla ja siis vaatan, kas hakkan igatsema või mitte. Ja kui hakkan… eks siis tuleb nentida, et ei ole see 8€ sentidega nii suur midagi.

Ja lõppu siis üks sügisene udune pilt ka. Sellise ilmaga on nauding raamatuid lugeda.
DSC_76851

Jaga oma mõtteid

