Kui ma õpin ka väljaspool kooliaega

Tegelikult võiksin ma oma blogis vähe rohkem õppimist kajastada kui võtta arvesse blogi nime ja esialgset mõtet. Ehk siis selle asemel et paari nädala pärast uus õppenv post teha, kajastaks ka nende vahepealsel ajal toimuvat. Muidugi seoses õppetööga ehk et millal ja kui palju ma reaalselt ka koolitööle aega pühendan.

Teisipäeval, 27. okt oli meil Tallinnas ühe grupitöö osas kokkusaamine. Miks ka mitte pealinnas kohtuda kui neli inimest meie viiesest grupist Tallinnas elavad. Algus muidugi venis aga lõpuks saime siiski kohale ja ka kooliasju arutatud. Otseselt oleks võinud sisulist tööd isegi rohkem teha aga ausalt asja võttes, siis meil oli liialt vähe infot et mingit korraliku grupiarutelu tekitada. Veel on see aeg kus igaüks omas nurgas  nokitseb. Aga saime uue tähtaja ja individuaalsed teemad paika ja eks järgmine kord rohkem arutelu.

Kuna ma aga juba ülikoolihoones olin siis mõtlesin seda ära kasutada ja jäin koduseid töid tegema. Esmalt muidugi üle vaadata, mis üldse teha on vaja ja kui ülevaate kätte sain, otsustasin ühe koduse ülesande ära teha. Nimelt siis uurimistöö jaoks intervjuukava. Iseenesest intervjuukava koostamine läks ruttu, sest küsimuste väljamõtlemisega olen piisavalt kogemust saanud täna erinevatele töökohtadele meediamaailmas. Ja nii kujuneski, et koha leidmine koduse töö üleslaadimiseks võttis kaks korda kauem, kui koduse töö tegemine. TLUs harjusin sellega ära, et Moodles käis töö üleslaadimine ja õppejõule saatmine ühest kohast ja lihtsalt. Ja siis ma raiskasingi oma aega, otsides sedasama kohta TU Moodles ja küsides teistelt nõu ja lõpuks selgus, et seda kohta seal polegi. Pidin koduse töö hoopis foorumisse üles laadima, mis on veidi naljakas, sest sealt saab terve kursus selle alla laadida ja seda vaadata. Muidu poleks hullu, ent mõned laiskvorstid võiksid siis lihtsalt oodata kuni nt 10 inimest on koduse töö üles laadinud ja siis nende pealt maha vorpida. Ma loodan siiski, et meil ei ole selliseid inimesi kursusel. Kogu see kammajaa võttis aga nii palju aega ja kogu õppimise isu ära, et edasi ei teinudki midagi, vaid istusin bussile ja sõitsin koju.

Ja uuesti jõudsin kooliasjadega tegeleda alles 1.novembril, teel Tallinna poole ja enne NaNo algust pisut aega näpistades. Võtsin ette sotsiaalpoliitika aine grupitöö Google Docsi, et jälle meelde tuletada, mis sai kirja pandud ja kas oleks vaja midagi ka juurde otsida või muuta. Antud grupitöös on meil siis teemaks “Kõrgharidusega ja kõrgharidust omandavate noorte vähene motiveeritus ajateenistusse minna”. Ja minu õnneks ei ole sinna vaja midagi juurde lisada, tegeleme järgmine kord loengus edasi.

Järgmise aine juurde minnes, siis Strömpli aines on vaja teha uurimustöö ja selleks siis ka ette valmistada. Vaatasin lihtsalt meie oma grupivestluse üle, nentisin et mul on ikka veel vaja üks osa lugeda ja asusin lugema. Või tahtsin asuda, sest selgus, et mul ikkagi pole antud faili arvutis, nii et kõigepealt tuleb see ÕISist üles kaevata. Igal juhul kui kätte sain, siis sai see väga kiirelt loetud ja märkmed tehtud ja kuigi meie vestluses on mõned failid meel, mida tasuks lugeda, siis need lükkasin veidikeseks edasi ja jätkasin järgmise aine grupitöö Google Docs dokumendile pilgu peale viskamisega. Seal ma tean päris hästi mis on vaja teha – oma riikide head ja halvad lähenemise näited tuua. Muidugi üks riik, mis ma uurimiseks valisin, on Uus-Meremaa. Ja siis kohe juurde naaber Austraalia ning kui ma juba itta läksin, siis ka Hiina ja Jaapan. Õnneks kuna olen oma riikidega juba tutvunud, siis see heade ja halbade asjade leidmine tohutult keeruline polnudki. Uus-Meremaa osa jõudsin peaaegu ära teha aga siis jõudis kätte Liiva ning aeg asju pakkida.

Esmaspäeval, 2.novembril, vajas üks essee tegemist. Õigupoolest avastasin ma selle pühapäeva õhtul ja siis tänasin mõttes seda, et kuigi matemaatika ja reaalainete oskus on minust suure kaarega mööda läinud, siis igasugune kirjatöö on mu lemmik – ehk siis ma ei pidanud paanitsema, et kuidas selle tehtud saan. Küll kuidagi ikka saan. Vahepeal käisin küll süüa tegemas ja magamas, aga essee sai siiski suhteliselt ühe hooga kirja ning jäi veel artikli “Social work as a practice of freedom” põhjal memo teha, misjärel sain mõlemad õppejõule ära saata ja koolitööle joone alla tõmmata.

Nüüd enne koolipäevade algust on vaja teha veel Sotsiaalpoliitika analüüsi aines individuaalset tööd, lugeda artikleid ja üle vaadata, kas on midagi uut tulnud ka kodutöödesse juurde. See on hämmastav, kuidas mõni kodune ülesanne suudab end nii salaja sisse pressida, et enne ei tea, kui õppejõud küsib ja sa siis saad vastuseks “Öööö, äää, mmmm” öelda.

Jaga oma mõtteid

