Kõige parem on teha kodutöid siis, kui tähtaeg kurikaga ukse taga koputab

Kirjutamiskuu üks võte, lihtsalt hakka kirjutama, toimib väga hästi ka ülikooli koduste tööde puhul. Hetkel tahaks küll mineviku Enele piki pead anda, sest millal seda enne juhtunud on, et ma alles tähtaja päevale eelneval õhtul esimese ridu essee tarbeks kirja panen?? Täiesti kohutav! Baka ajal olid mul kõik sellised tööd vähemalt 3-4 päeva varem valmis ja siis sain veel rahulikult vaadata ja viimistleda. Nüüd saan viimistleda ainult nii palju kui hiline kellaaeg lubab ei saa üldse viimistleda, sest videoserver oli maas ja kriitilised toimetajatööd juba taovad Skype vahendusel kuklasse, nii et ehk homme hommikul jõuan midagi ja seejärel tuleb lõunal see kirjatükk ära saata – olgu ta siis valmis või mitte. Muidugi öeldakse, et esimene vasikas lähebki aia taha ja eks ma siis sellega saan end lohutada, kui õppejõud pika pilguga vaatab ja ütleb, et see kirjutis sobib tasemelt pigem põhikooli, kui magistrisse.

Ja muidugi on mul lootus, et kui ma pärast järgmist õppenädalavahetust koduse töö portsu kätte saan, et siis ma hakkan hulga kiiremini pihta ja teengi kõik asjad 3-4 päeva varem valmis. Aga mul ongi juba kuri kahtlus, et see idee võib ideeks jäädagi, sest elu näitab, et kui plaane teha, siis tuleb sõidab miski (nt töö) suure hurraaga sisse ja sina jääd selle kokkupõrke tulemuste otsa käsi laiutama, et aga mis mu ilusast ideest sai?

tonga

Autor: Adam Pflum Photography

Ülehomme (st reedel) on veel ka teise koduse töö tähtaeg aga selle üle ma väga ei põe, sest seal saan ma käsitleda oma kõige lemmikumat teemat üldse, nii et põhimõtteliselt saadetakse mind kommipoodi ja öeldakse lahke naeratusega, et võta mida tahad. Muidugi ei tähenda see seda, nagu käesolev essee ebameeldiv oleks. Artiklid, mida lugema pean on väga huvitavad ja asjalikud ja olen targemaks saanud ning on mõtlemisainet pakkunud aga noh… lihakäntsakas on ka hea aga suussulavad maiustused… Mis teha, need kaaluvad üle.

Ja kuidas see pilt palmidest ja helesinisest merest Tartu Ülikooliga seotud on? Guugeldasin pildiks midagi, mida Uus-Meremaal kindlasti teha tahaksin – panna raha kõrvale ja lennata tõelisele paradiisisaarele puhkama. Näiteks Tonga kõlab ägedalt. Eriti ägedalt kõlab praegu, kui ma vaatan oma esseed, mõtlen kas seda õppejõud tahabki ja leian, et palju kergem oleks kuskil mujal olla. Näiteks palmi all…

Jaga oma mõtteid

