Ja suur samm Uus-Meremaa suunas – pilet on taskus (st e-mailil)

Lühidalt: Mu arve on päris suure summa võrra vaesem ja mu arvutis on kaks faili, mida ma tõenäoliselt miljon korda vaatan – üheotsapilet Uus-Meremaale.

Lend

Pikalt: Kõige hirmsam samm sai tehtud 25.augustil, kui tegin kaks ülekannet, et maksta ära oma Uus-Meremaa pileti eest. Miks hirmutav? Esiteks paranoia, et kas on ikka õige päev ja õige aasta, aga tundub, et ikka on. Ja teiseks, no teate, nüüd ma pean ikka päriselt ka minema. Ei saa ju seda raha maha visata…

Michael King WRiters centre from road

Jällegi pilt kohast, mida võiks külastada. Kuna suure tõenäosusega olen ma ka novembris 2016 Uus-Meremaal (ehk NaNoWriMo ajal), siis olen hakanud mängima mõttega, et panna nii palju raha kõrvale, et saaksin selle kuu aega vabaks võtta ja tõesti kuskil kirjutamisele keskenduda. Ma ei usu, et ma jõuan pildil kujutatud Michael King Writers’ Centre’sse (mustmiljon põhjust, millest üks on see, et nad vist naeraksid tilgad püksi, kui ma avalduse saadaksin ja teine see, et ma ei tahaks novembris vist enam Põhjasaarel olla) aga ehk kuskile ikka… Leian ehk mõne WWOOFinguga tegeleva koha, kus siis teen pisut tööd, saan süüa ja voodikoha ning kirjutada ka…

Mul on natuke kurb meel, et jäin Finnair Youth piletist ilma. Tallinn-Auckland oli niivõrd meelitava hinnaga – 742€. Aga kuna mul oli vaja oodata oma tunniplaani, siis ei saanud ära osta ja nii see pilet mu näppude vahelt libises. Juba praeguse piletiga lähen ma tegelikult üsna kohe peale kooli – 16.jaanuar peaks veel loeng olema ning 19.jaanuar asun teele maakera kuklapoolele.

See tähendab, et mul on Eestis olla veel kuskil 140 päeva. Momendil tundub küll palju, ent ma tean, kuivõrd hirmuäratava kiirusega need päevad mööduma hakkavad. Pilgutan korra silmi ning järsku peangi asju pakkima.

Igal juhul, rääkides rahast, siis parima pakkumise aitas mul leida Estravel ning Helsing-Auckland lennu eest maksan 772€ ja lisaks siis veel Tallinn-Helsingi lend 65€. Kokku teeb see 837 eurot, mis on tunduvalt vähem, kui 1000€, mida ma oma õudukates nägin. Edasi-tagasi tuleks algul ehk odavam aga kui ma hakkan tagasituleku pileti kuupäeva muutma, siis läheks see summa ikkagi üle. Ja ma loodan, et vähemalt tagasilennuks saan Finnair Youth pileti.

Tallinna lennujaamast läheb lend 19. jaanuaril ning siis see seiklus algab. Finnair’i Youth pilet oleks ka seetõttu hea olnud, et ma oleksin Helsingist otse itta põrutanud aga nüüd tuleb raha kokkuhoiu nimelt pisut järgi anda ja marsruut saab olema järgmine:

Tallinn – Helsingi – London – Hong Kong – Auckland.

Ma ei tea veel mida ma päev otsa Vantaas teen, võib-olla istun lennujaamas ja vaatan lage, võib-olla jalutan linna peal. Aga järgmise lennuga ei tahtnud minna, sest jaanuaris võib olla lumetorm jm, mis lendu edasi lükkaks. Londonis on mul 3 tundi, mis peaks olema täiesti piisav selleks, et ühelt lennult teisele jõuda ja mitte liialt aega surnuks lüüa. Hong Kongis on kahe lennu vahel natuke nadi ajavahemik. Umbes 5 tundi tähendab seda, et lennujaamas hakkab tõenäoliselt igav aga samas on viis tundi liiga vähe, et linna peale minna. Samas on alati võimalus, et kui ma leian seal normaalse netipunkti, siis ma istun kuskil netis, blogin ja suhtlen ja tunnid mööduvad lennates. Aucklandi kohale peaksin ma jõudma 21.jaanuaril.

Et siis vot nii… pilet on ostetud. Raha on makstud. Uus-Meremaa, 140 päeva pärast näeme. On hirmus? On!

3 thoughts on “Ja suur samm Uus-Meremaa suunas – pilet on taskus (st e-mailil)

  1. Igatahes PALJU ÕNNE!!!
    Sellepärast ma ei muretseks, et jääb 5 tundi – suured lennujaamad (minu kogemusel, eriti peale pikka lendu) vajavad seda ja lõppeks ei ole see suur lennujaam Euroopas, vaid ikkagi Aasias 🙂 Usu, see aeg “lendab”, seda enam, et viimasel ajal ei jõua üks uudis lennujaamareeglite karmistamisest tahaplaanile vajuda, kui juba räägitakse uutest rangusastmetest. Ja no taoliste lendude puhul on vist üsna välistatud, et mitme lennu vahele jääb meeldiv 2-3 tundi. Eh 😀 Eestiski teise otsa sõites on mõnikord pikemad vahed. Saaremaal näiteks on üldse nii, et kõik käib läbi Kuressaare ja väga tihti ei saa samal päeval saare teisest otsast tagasi, nii, et maailmamastaapides on see 5 tundi kukepea 😀 – peamine, et liiga lõdvalt võtma ei hakka. Mul ükskord õnnestus Lumpuuris kurta tunde, et küll ikka on pikk ja tüütu vahe – lõpuks oli ikka minu nimi see, keda üle saali valjult taga otsiti(olin unustanud suures kurtmistuhinas kella keerata) 😀 Sellega seoses meenub üks nüanss, mis tasuks teha(kui Sa pole juba teinud) – igale kotile tasub panna kättesaadavasse kohta nimekaart, koos kontaktiga. Jällegi, minuga juhtunud seik, kus Londonis suutsin suure käru peale asetatud väiksema seljakoti kuidagi maha poetada. Ja siis korraga WC’s kuulen – oot…mis nimi see nüüd on….tõesti minu nimi või :D!?!? ja no oligi. Õnneks oli kotil name tag ja infolauast saadi selle järgi teadustada(küll üsna koomiliselt kõlas mu nimi, aga siiski piisavalt äratuntavalt) ning sain oma koti koos raha, dokumentidega kenasti kätte. See on see pikkade lendude teema, et minul isiklikult langeb ajutegevus ja tähelepanu rahvarohketes kohtades peale 10+ tunniseid lennureise alla arvestust, siis on hea, kui osad asjad on selliselt sätitud, et ka halvima korral asjad laabuvad sujuvalt 🙂
    Soome lennukas on muidugi teine teema, aga see on vist meiesugustele põhjamaalastele talikuudel nö kohaliku regiooni “boonus”.

    • Aitäh! :3 Ma loodan jah, et Hong-Kongis kulub see 5h lennukalt, Frankfurdis kippusin küll igavusse surema. Muidugi mulle meeldiks linna peal jalutada aga ehk tagasi tulles sätin meelega pikema ajavahemiku.

      Aga jah, pean silma peal hoidma, et kella sätiks, seda tõesti momendil ei mõelnudki. Ja nimekaart! Suurel kotil on see alati ja kõikidel mu märkmikutel ka (neid mul ka mustmiljon kaasas) aga käsipagasile ei olegi lisanud. Saan selle siis ka ära teha. Hea nipp, tänud. Muidugi praegu ei ole kindel, et nad selle üldse infolauda toimetaksid – lasevad enne veekahuriga õhku.

      • Jeerum jah, ausalt öeldes ei tulnud mul pähegi see kahuri võimalus 😀 sain veidi kergema südamega omal ajal reisida…nüüdsest siis üks “mure” jälle rohkem 😀
        Ja no Frankfurt (kuigi ma ise ei ole olnud) on kindlasti liiga euro võrreldes Hong-Kongiga. Samas pole ma ka seal olnud, mine tea – tegemist ikkagi Aasia ühe ärikeskusega, võimalik, et on ka väga euroopasõbralik/igav. Siiski ma panustaks huvitavuse osas siiski viimasele – kasvõi kohalike toodetega kurssi viimine on lõbus ajaviit. Ja kui väga igav võib ju ka kohe agaralt testima asuda, siis jagub põnevust kindlasti kauemaks kui 5 tundi 😀

Jaga oma mõtteid

