Mu firma sai aasta vanuseks (pluss mõned päevad)

Tegelikult asutasin ma firma juba 18.august 2014.aastal, ent kuna see aasta tulin ma 18. augustil laagrist (loe: jube väsinud) ja 19. augustil tõmmati viimane tarkusehammas välja (loe: endiselt jube väsinud ja nüüd veel hambast jäänud auk ka, mis valutab), siis sai postitus tehtud mõned päevad peale.

Seda, miks sai tehtud otsus firmaomanikuks hakata, lahkasin rohkem jaanuarikuises postituses. Aga vaatab siis, millega ma aasta jooksul hakkama olen saanud:

  • Olen esitanud kokku 66 arvet, mis teeb kuskil 5,5 arvet kuus. Päris oma sissetulekut ei hakka siin numbrites välja tooma aga miinusesse pole jäänud. Seda oleks küll ka väga raske teha, sest ainus kellele ma (peale EMTA) võlgu saaksin jääda, oleksin mina ise. Rikkaks pole ma küll saanud, aga sutike ikka kukub, nii et nälga ei jää.
  • Olen töötanud klientide jaoks, kes asuvad vähemalt kolmes eri riigis. Siin võib olla tegelikult rohkem, sest noh, kui teha Elance’i kaudu tööd, siis ei pruugigi alati teada, kus või mis keegi on.
  • Olen tööd andnud ühele inimesele. Kellele? Muidugi iseendale. Kuna ülikoolipoolne ravikindlustus lõppes mul 4.mai ära ja mina ei suuda olla positiivne lilleõieke, kes usub, et talle ükski topski otsa ei sõida, oli parim variant töölepinguga firmas tööle asuda, et igaks juhuks valmis olla (ptüi-ptüi-ptüi).
  • Otseloomulikult tegelesin peamiselt kirjutamisega. Sinna alla läheb siis tekstiloome, artiklid, blogipostitused, toimetamine jm. Ja tõesti, kui algul sai alustatud paari kliendiga, siis praeguseks on neid rohkem ja selle võrra on ka tööülesanded laiemad.
  • EMTAst sain ka sotti. Suur osa oli muidugi sellel, et nad muutsid TSD tegemise kuskil kümme korda lihtsamaks, nii et ka minusugune algaja saab suuremate jamadeta hakkama. Ja kui ise rumal olla, siis on suureks abiks RMP foorum, kus targemad selgitusi jagavad.

Tavaliselt kui tuleb jutuks, et mul oma firma, siis tehakse suured silmad, et “Kuidas nii?” aga kui aus olla… siis väga suur see asi hetkel ei tundugi. Eestis on firma loomine tehtud tohutult kergeks, nii et see pole kuigi märkimisväärt saavutus. Ja kuna minu OÜ pole mu põhitöökoht (ehk leivaraha tuleb ka mujalt teenida), siis ei tunne end ka kuidagi väga võimsa firmaomanikuna. Nokitsen siin tasapisi omaette, rõõmustan kui mu tööga rahul ollakse ja üllatun, kui kuskilt uus klient tuleb.

Ehk jah kui kunagi veel laiemaks lähen kliente rohkem, maksud jm teistmoodi siis läheb ka keerulisemaks. Aga hetkel on selline tasapisi omaette tegutsemine nagu ta on ja võin sellega väga rahul olla.

2 thoughts on “Mu firma sai aasta vanuseks (pluss mõned päevad)

  1. Hei!

    Tahtsin küsida, hakkas huvitama see Elance, et… kui palju sa seal tunnipalka küsid enda tööde eest? Kas on veel mingeid häid nippe selle keskkonna kohta jagada?

    • Hei!

      Tunnipalk oleneb suuresti, aga hetkel kui kandideerin, siis alla 10$ tunnist reeglina ei võta, sest vähemal pole väga mõtet, kui arvestada juurde Elance’i enda tasu, konventeerimine jne.

      Samas kuna alguses on oluline endale mingitki tööd saada, siis esimesed rewrite tööd tegin ikka väga madala hinna eest. Aga see võib ära tasuda, sest kui sul on vähemalt osad õnnestunud tööd juba profiilis olemas, siis eristud teistest juba mingil määral.

      Mida kindlasti soovitan, on see, et tööd ei tohiks enne alustada, kui see raha on ootel. Reeglina küll mul ei ole sellega probleeme olnud, et raha saamata jääb, aga ühe korra sain küll vastu pükse ning seda umbes 300$ nii et jah…

      Raha kanda korraga kontolt välja nii palju kui võimalik, sest 5€ pangatasu on sama, olenemata sellest, kas sa kannad 25$ või 250$.

Jaga oma mõtteid

