Minu värske raamat on välja loositud!

Tahtsin antud postitust juba varem kirjutada, aga aeg läks ja laagris nii palju tegemist, et jõuan ikka alles nüüd, kui raamat “Väike roosa pilet paradiisi” ametlikult väljas on.

Oma neljanda raamatuga mõtlesin katsetada loosimise tegemist portaali Goodreads kaudu. Selgitus, miks ja kuidas, on täpsemalt siin ja siin aga antud postituses räägin siis protsessist tulemustest:

22.juuli

Pärast seda kui ma Signele ütlesin, et tema peab olema esimene, et ma saaksin pilti teha ja mõnda aega hiljem avastasin, et juba kolm inimest on end osalema märkinud, siis pidin küll rõõmust lakke hüppama! Keegi tahab! Ja kui magama läksin, oli neid „keegi tahab“ koguni 19 inimest ja mitte kõik pole (profiilipildi järgi) mu sõbrad.

Reklaam:

  • Avaldatud kaks postitust blogis, millest ühe suunasin ka Facebooki
  • Eraldi postitus Facebooki kirjutajate gruppi ja ühte Eesti kirjutajate foorumisse
  • Blog.tr uute postituste lehel ning TOP100 hulgas kohal 61

Päeva lõpuks osaleb loosis 19 ja to-read on endale märkinud 13 inimest

23.juuli

Reklaam:

  • Postitus Elukirglike Unistajate Facebooki gruppi
  • Postitus Goodreadsis Eesti Estonia grupis. Seal on küll 430 liiget, aga samas on see väheaktiivne ning üks uus postitus kuus on juba kõva sõna.

Päeva lõpuks osaleb loosis 25 ja to-read on endale märkinud 16 inimest

27. juuli

Reklaam:

  • Saatsin info ka kirjastusele, saadeti edasi reklaami- ja turundusjuhile. Ei teagi, kas see nüüd kuskile edasi jõudis või mitte.

Päeva lõpuks osaleb loosis 41 ja to-read on endale märkinud 20 inimest

7.august

Raamat peaks olema trükist väljas aga kuna kirjastus mulle kirjutanud pole, siis ma suurelt ei hõika. Ma väga loodan, et saan siiski enne kätte, kui Remnikule lähen. Sealt tulen ma alles 18.august ja ma ei taha, et raamatu saatmine nii pikaks veniks. Eks esmaspäeval helistan kirjastusse. Kui vaja, lähen kasvõi ise trükkikotta ka järgi.

Osalejaid on igaljuhul 52, ei mäleta palju on endale to-read märkinud

9. august

Ja loosimine sai läbi. Osalejaid oli 54, to-read oli endale märkinud (15.aug seisuga sest unustasin 9. august vaadata) 27.

TULEMUS?

Mina jäin tulemustega rahule. 54 osalejat ületab tegelikult pisut minu lootused, sest enda meelest ma ei teinud väga palju reklaami. Ma olen õnnelik, et nii palju osales, ma olen õnnelik, et raamat välja loositi ja ma loodan, et kellel  nüüd tekkis mõte lugeda, nemad seda ka loevad ja loetuga rahule jäävad. Järgmine kord tasuks veel rohkem mõelda, kuidas siis reklaami teha ja targalt reklaami teha. Ma ei taha olla üks nendest, kes lihtsalt spämmib Facebookis või sõnumites, et “Ou, mine nüüd ja osale” ja lõpetab sellega et pooled sõbrad ära blokeerivad. Küll see jutt suust-suhu ka levib, kui asi seda väärt on…

Soovitus teistele? Goodreadsi tasub täitsa kasutada ka eestikeelse raamatu väljaloosimiseks. Jah, ei saa vist oodata tuhandetesse ulatuvaid osalejanumbreid aga kui neid loosimisi tasapisi tekib, küll tekib ka huvilisi.

Raamat on nüüd ka täitsa ametlikult väljas ja usun, et järgmise nädala jooksul ka poodides saadaval, vanaisa sõnutsi pidi juba Õhtulehes ka olema nupuke, et raamat väljas. Aga blogisse teen korraliku postituse siis, kui olen ise tagasi ja raamat näppude vahel.

Jaga oma mõtteid

