Jälle üliõpilane. Tere Tallinn – oih – Tartu!

Ja ma olen taaskord üliõpilane. Ainult et Tartus. Umm… okei… Kuidas see juhtuski? Kuna minu kogemused Tallinna Ülikooliga olid üldjoontes positiivsed (üks halb näide), eelistaksin sama juhendajat ka magistritööks ning ülikool kenasti lähedal ka, siis olin veendunud selles, et ka magistriõpinguid jätkan Tallinnas. Aga paar päeva enne seda, kui Tartus kandideerimine kinni pandi, sattusin Maarikaga juttu ajama ja ta rääkis Tartust nii huvitavalt, et mõtlesin no ma ju võin proovida. Ja kui ma seda 2-3lk motivatsioonikirja kirjutamahakkasin, siis hakkas üha rohkem tunduma, et see pole proovimine kogemuse pärast vaid tõsine proovimine, et sisse saada.

Pärast laagrit sai siis otse Tartusse sõidetud (ma ei tea miks kohe ei tulnud pähe mõte Remniku-Tartu minna, vaid plaanisin esmalt Remniku-Tallinn-Tartu), hommikul Werneris tükk aega ette valmistatud ja siis hingevärinal komisjoni ette astutud. Mõned päevad hiljem sain sama teha ka Tallinnas, kuigi ma tegelikult teadsin juba Tartu tulemusi ja seda, et tõenäoliselt ma ka Tartu valin. Lihtsalt märkeks, minu meelest oli baka vestlus Tallinnas keerulisem ja põhjalikum kui magistrivestlus aga see selleks.

Endal ka naljakas, et Tartu oli mul algul täiesti kõrvale jäetud ja nüüd on mu nime taga SAISis märge, et “Tuleb õppima”. Miks Tartu algul kõrvale jäi, oli sõna “poliitika” õppekava nimetuses aga ma loodan, et Maarika jutt vastab tõele ja poliitikaloengud on võimalik vahele jätta huvitavad. Peamiseks põhjuseks Tartu kasuks otsustamisel oli siiski see, et Tallinnas oleks mul väga palju samu õppejõude, kes olid mul ka bakas ja tõenäosus, et kuulen sama juttu, mida korra juba olen kuulnud, on hulga suurem. Aga Tartus on uued õppejõud, uued ained ja seega ka uued teadmised. Muidugi on mul Tallinnas õppejõude, kelle loengus ma istuks kasvõi 10 aastat järjest, aga ma lohutan end sellega, et Eestis on võimalik aineid ka teistest ülikoolidest võtta ning kindlasti ma seda varianti kasutan.

Kokkuvõtteks saab öelda, et magistritasemel õppimise jätkamises kandideerisin kolmele õppekavale, kõigile sain sisse ja tegin siis oma valiku:

Tartu Ülikool – Sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika – 35 avaldust, sain 98/100 punkti ja pingereas kolmas
Tallinna Ülikool – Sotsiaaltöö – 83 avaldust, sain 99/100 ja pingereas kolmeteistkümnes
Tallinna Ülikool – Sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse – 118 avaldust, sain 99/100 ja pingereas üheksas

Sügisel näeme, Tartu!

Capture

2 thoughts on “Jälle üliõpilane. Tere Tallinn – oih – Tartu!

  1. Pingback: Rahune maha! Uus-Meremaani on veel ligi kuus kuud! | Tudengiraport - õppides läbi elu

  2. Pingback: Tipa-tapa Tartu Ülikooli | Tudengiraport - õppides läbi elu

Jaga oma mõtteid

