Teele, tee teelisele teele teed kaasa!

Väga palju teed sai pealkirja. Rääkides eesti keeles esinevatest sõnadest, siis mu lemmiknäide on sõnaga tee. Seda saab öelda nii mitmes erinevas vormis:

Tee koolitööd ära”
“Vali parempoolne tee.”
Te olete nii naljakad.”Muidugi kirjapildilt on see erinev, aga häälduselt sarnasem.
“Joo tee enne ära, kui see maha jahtub.”

Alati võib näidetana tuua juurde ka tall (lamba järeltulija, hobusetall või isegi “temal” lühivorm) või palk (suur puupalk või töötasu). Aga täna tahtsin kirjutada sellest viimasest teest. Kuum, maitsev, hästi lõhnav ning igasse hetke sobiv tee.

Ma olen alati eelistanud kohvile teed. Normaalset kohvi (st ilma poole tassi piimata ja veerand tassi suhkruta) õppisin ma jooma alles Kehrwiederis töötades. Seal sain viimaks selgeks ka selle, mis vahe on cappucinol ning lattel ja olen neid õppinud nautima (parim cappucini olen leidnud Kadrioru Gourmet Coffees) ning mul on isegi kodus olemas väike pakike jahvatatud kohvi, et mõnikord kui tahtmine tuleb, seda juua saaks. Aga süda ja hing kuulub siiski teele. 5 tassi teed päevas ei ole probleem!

DSC_2085Mõnikord lisan teele tilgakese piima või vahukoort, veelgi harvem mett ja peaaegu et mitte üldse suhkrut, mis muudab põhimõtteliselt kõik teed samamaitselisteks. Olen ka ise käinud nurmenukke korjamas või aidanud emal muud teekraami kuivatada, ent hetkel on mu suur lemmik üks väga kindel tee: Dornbirner Früchtekorb. Ma ei tea, ehk saab seda ka kuskilt lähemalt, aga minu kodus leiduvad pakid on tulnud 2200km kaugusel.

Dornbirnist tagasi Eestisse kolides tahtsin endale teed kaasa võtta ja soovisin, et see oleks kohalik. Päris kohalikku neil kahjuks ei olnud, aga selle tee nimes on vähemalt Dornbirn sees. Nii üks pakike minuga Eestisse rändaski. Üks! Oleksin ma siis teadnud, kui väga antud tee mulle maitseb, ei oleks ma sealt mingil juhul vaid ühe pakikesega ära tulnud. Kui ma seda viimaks jooma hakkasin, siis jõin erilistel puhkudel, harva ning täielikku maiusena. Viimane puru oli väga pikalt teepakis, sest ma lihtsalt ei tahtnud seda ära kasutada. Kes teab, millal jälle saab.

Aga õnneks selgus, et võin siiski paki teesõela tühjaks raputada, sest isa läks suuskama ning tal oli võimalus mulle seda suurepärast teed juurde tuua. Muidugi siis oli vaja pood üles leida… Guugeldasin, kasutasin Google Mapsi, podisesin, et Austria ei luba Street View’d (mis oleks asukoha leidmise palju lihtsamaks teinud) ja leidsin viimaks umbkaudse aadressi. Ja kui umbkaudne aadress olemas oli ja ma lootsin, et ehk see on õige, siis vaatasin paki alla ning… kanäe, poe enda aadress kenasti seal olemas. Tubli töö, Ene. Aga vähemalt sain oma lemmiktee kätte ja nüüd saan seda pisut tihedamini nautida, kui ainult erilistel päevadel. Aitäh!

DSC_2072Teine variant on pakitee, mis ei ole nii suur lemmik, aga mida  tegelikult joon tihedamini, kui puruteesid. Peamine eelis on lihtsus. Puruteed tuleb ikkagi sõela panna, siis sõela pärast puhastada jne aga pakitee sulpsatad sisse ja seejärel saadad prügikasti. Teine eelis on see, et hetkel on mul pakiteid lihtsalt ka laiema maitseskaala jagu.

Vahepeal tekkis selle laiema maitseskaalaga küll omaette probleem. Kes meil külas on käinud, teavad et me ei ela just lossis vaid pigem pisitillukeses (aga see-eest hubases) korterikeses, kus põhimõtteliselt iga sentimeeter arvel on. Aga kui rääkida pakiteedest, siis minu lemmiku pakitee karp, Miku lemmiku pakitee karp, ostsime-sest-on-odav-ja-hea-tee karp ning ostsime-et-uut-maitset-proovida-tee karp võtsid meie väikesel kapil päris palju ruumi ära. Muidugi saab teekarbid üksteise otsa laduda aga see on kole ja siis ei ole nii kerge ligi pääseda. Maa külmas, kärss kärnas.

Lahendus tuli minult ja pärast pikka otsimist (Ma EI taha pinnalaotusena teekarpi! Ma EI taha kolme sahtliga ülaltavanevat karbikesti! Ma EI taha ühe uksega kappi!) leidsin jõulukingiks sobiliku teekapikese. Väga mugav on sinna teepakke sisse laduda, sahtlitele maitsele vihjav nimi peale kirjutada ning siis vastavalt vajadusele sahtel avada ja soovitu välja tõmmata. Rääkimata sellest, kuivõrd vähe ruumi see kõik võtab ja kui kena välja näeb! Jah, pole olemas väikest korterit, vaja on lihtsalt nutikalt mõelda.

Aga nüüd ma siis lähen teen teed endale.

PS: Kellel on soovitada enda lemmikut paki- või puruteed, siis ma olen üks suur kõrv!

4 thoughts on “Teele, tee teelisele teele teed kaasa!

  1. Lause kuuldud kord uudistest, mingi jama või teemal. “Kas võib siis või ei või, või kohta või öelda”
    Mul on üks hea tee soovitada (oma meditatsiooni õpetaja juures sain proovida, väga omapärane maitse ja lõhn), mul on isegi pakike alles, aga see on Korea tee ja kogu tekst on korea keeles :). Ma ei teagi, kuidas selle kohta infot otsida?
    Kohvi puhul soovitan proovida, kui nt Hollandi satud :), Cappuchino Con Latte- sellel on veel ekstra piima juures. Sobib ka neile, kes muidu kohvi ei joo, sest rohke piimavaht võtab kohvikanguse vähemaks

    • Või lause ajas kohe naerma. Sõnamängud on lihtsalt nii põnevad!

      Võid proovida seda, et teed pakist pildi ja laed selle nt Redditisse või Imguri üles 😉 Seal leidub tõenäoliselt keegi, kes suudab selle väheke arusaadavamasse keelde panna. Või tegelikult… Võid pildi teha ja mulle saata ja ma saan oma ühelt lõuna-Korea sõbrannalt küsida, mis huvitavat seal peal kirjas võib olla.

  2. Sõnamänge tõepoolest vahvaid, just viimasel korral, kui last hoidma läksin, siis isa ladus seal lapsele neid: kus kuskuss on? või kas võisai sai…? jne. Lapsele nii segadusseajav, aga naljakas :)).

    Ma ei mäleta, kas sa oled seda juba öelnud, aga kust selle teekapikese siis lõpuks said? Samasugust ei soovi, aga niisama huvitab, et kust sellist n-ö minimööblit üldse saab, sest ise tunnen ka aeg-ajalt igasugustest taolistest asjadest puudust.

    • Mina leidsin selle Järve keskusest Apelsinist, aga silmasin hiljem ka Koduekstras jms pudipadipoodides. Ma pakun, et selle õige kasutusotstarve on äkki ehete paigutamiseks vms? Aga õnneks sobis ideaalselt ka minu soovidele.

Jaga oma mõtteid

