Unistused viivad mind Uus-Meremaale

maakera2Pole saladus, et mulle meeldib lugeda. Väga tihti satuvad mu raamaturiiulisse kas reisiraamatud või siis “Minu” sarja raamatud, mis klassikalise reisiraamatu alla ju ei liigitu. Paljud neist on väga hästi kirjutatud ja tulemuseks on… kõikehõlmav reisikihk.

Näiteks lugesin ma raamatut “Minu Tiibet” ja see tekitas soovi jälle ise pikemaks ajaks kuskile ära minna. Aga ei tea veel kuhu. Ja seejärel sattusin ma “Minu Alaska” autori Uus-Meremaa blogi peale ning leidsin ka selle imelise “kuhu”. Miks mitte Uus-Meremaa? See on mul tegelikult varemgi mõtetest läbi käinud aga nüüd sai selgema vormi ja jeerum, kuidas ma hakkasin unistama! Working Holiday Visa’sid antakse Eesti kodanikele 100 tükki aastas. Otse loomulikult mängisin ma mõttega, et äkki olla aprillis üks neist, kes üritab taotluse esitada ja siis maakera kuklapoolele tööle-puhkusele minna.

Üldiselt on Eesti kodanikele ju kolm ingliskeelset riiki, kus saab Working Holiday Visa’t kasutada. Austraalia on muidugi enamike lemmik, aga mind see töötamise põhimõttel ei tõmba. Reisimiseks – jah. Aga pikaajaliseks töötamiseks on seal liialt mürgiseid loomi ja no lihtsalt ei tõmba. Samas sinna on viisa saamine kõige kergem. Paremuselt teine on Kanada, aga ka sinna on väga keeruline viisat saada ja kui mul oleks võimalik valida kahe limiteeritud viisaga riikide vahel, siis peale jääb Uus-Meremaa. Sest noh, see on kaugel ja ikkagi väga väga teistsugusem koht, kui need riigid, kus siiani olen käinud.

Uurisin internetist teiste eestlaste kogemusi Uus-Meremaa WH kohta, palju oleks vaja raha kõrvale panna, kuidas on tööleidmisega ja kohapealse elamisega jne. Ehk siis täiskomplekt ja teoorias tean ma põhimõtteliselt kõike, mida mul oleks vaja teada. Tean ka, palju oleks stardiraha vaja ja palju mul oleks vaja x ajaga koguda. Muidugi olen ma juba sõpru moosinud ja neile seda ideed üritanud maha müüa. Veel pole ühtegi kindlat “Jah, ma tulen!” soovi kostnud, aga positiivseid mõttelende on ka teiste poolt.

Muidugi ei tähenda eelnev tekst seda, et ma nüüd kuu aja pärast 100% viisat hakkan taotlema ja järgmise lennuga Uus-Meremaale tõmban. Mul on siiski endiselt ideid ja plaane, mida Eestis ellu viia. Lihtsalt… unistada on hea ning veel parem on teada, et kui mingi uks Eestis peaks minu jaoks sulgema, siis on mul olemas valmidus mõni teine uks jalaga lahti lüüa ja hüüda: “Siin ma olen!”

3 thoughts on “Unistused viivad mind Uus-Meremaale

  1. Pingback: Hoiatus! Unistamine on ohtlik! Mõtted keelduvad lahkumast. | Tudengiraport - natuke koolist, natuke elust

  2. Pingback: Kolmas samm Uus-Meremaa suunas: Aitäh viisa eest! | Tudengiraport - natuke koolist, natuke elust

  3. Pingback: Pilet Uus-Meremaale. Ja kott. Ja kindlustus. Ja WWOOFing ja oeh… | Tudengiraport - õppides läbi elu

Jaga oma mõtteid

