Spordimutt

Spordiskaalal olen ma vist keskmine inimene. Ma ei ole kõige aktiivsem, aga samas pole ma ka tugitoolisportlane. Praeguse 23aasta jooksul olen ma päris mitmeid alasid proovinud, ühtesid kauem ja teisi vähem.

ratsutamineRatsutamine – kokku tegelesin umbkaudu 7 aastat. Tuginedes oma varasemale kogemusele, siis keegi lugejatest nagunii turtsatab “Ratsutamine pole sport”. Soovitaksin proovida nt täisistakus jalusteta sõitmist. Garanteeritud on kõhulihaste ja jalalihaste tundlikkus järgnevatel päevadel.

Karate – täpsemalt shukokai karate. Jälle veab mälu alt, aga ehk käisin trennis kolm või neli aastat? Tõesti meeldis, pakkus midagi vaimule ja kehale. Lisaks suve- ja talvelaagrid ning mõnus seltskond. Vöödest sain kätte sinise (kollane, oranž, roheline, sinine, lilla, pruun 3x, must) ja kui ma väga pingutan, tuleb ka mõni kata meelde.

Jõusaal – gümnaasiumi ajal hakkasin jõusaali külastama. Põhjuseid oli küll. Üheltpoolt oli jõusaalmeeldiv meie tore punt, kellega sai koos trenni teha ja selle kõrvale lobiseda. Ja teiselt poolt ehitati Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi külge uhiuus jõusaal, kuhu oli lihtsalt ideaalne pärast tunde minna. Siis oli veel jõusaal tööinimestest tühi, vaja lihtsalt kapist asjad haarata ja kaks minutit läbi koridori trenni jalutada. Ja tulemused on ka minu kogemuse järgi just jõusaalitrenniga kõige kiiremini ilmnenud.

Ujumine – ma pole kunagi väga palju ujunud, aga Austrias elades tekkis soov sealset ujulat 1x nädalas külastada. Peaaegu selliselt ma ka jõudsin. Õppisin seal ka viimaks konna ujuma, millega varasemalt on mul ülipalju probleeme olnud (st edasiliikumise asemel vajusin vee alla ). Trennina on ujumine väga mõnus üldkehaline treening. Ca tund aega ujusin, seejärel venitused ja siis duši alla. Kui nüüd laiskusest (st ujula on nii “kaugel”) üle saaks, võiks ka Nõmme ujulat külastama hakata.

Zumba – olgu, Eestis proovitud RevalSpordi Zumbat ma väga ei nautinud. See pole küll klubi süü. Lihtsalt treener oli minu jaoks liiga “Uih! Ahh! Laulame kaasa!”. Aga Dornbirnis tegi üks tudeng Zumbat ja see oli rohkem minu maitse. Kõige rohkem meeldib mulle aga kodus Zumbatada. Ühelt ekraanilt tuleb trennivideo, teiselt ekraanilt tuleb mõni sari või film või telesaade… Aeg lendab.

Jooksmine – jooksmist hakkasin ma nautima alles pärast seda, kui tegin Lasnamäel elades läbi 10nädalase jooksukava. Algas see kiirkõnni ja jooksu vaheldumisega, lõppes 45min järjest jooksmisega. Ja ma sain hakkama ja ma nautisin! Naudin siiani. Talvel ma muidugi ei käi jooksmas (lumega võiks, aga selle liuväljaga…), aga kui soojemaks läheb, siis Nõmmel on tohutult variante, kus sörkida.

joogaJooga – ma tahtsin tegelikult üldse joogast kirjutada, aga nagu näha, siis enne jõudsin pikalt muud juttu ajada. Joogaga puutusin ma kokku Saksamaal, kui mul oli hiigelsuur tuba, ma soovisin mingit trenni teha ja olin pikalt mõelnud, et võiks joogat proovida. Youtube’s sobivaid videosid vaadates sattusin Esther Ekharti peale ning otsustasin proovida. Proovisin ning jäin. Kui ma olen pagana laisk, siis on vahepeal ikka pikad pausid sees. Aga siis tulen jälle jooga juurde tagasi. Ning Esther Ekharti juurde. Olen proovinud ka teiste õpetajate juhendamisel tehtavaid videosid, kuid Esther on mu lemmik. Mulle tõesti sobib tema hääl, viis kuidas ta juhendab ning kogu olustik. Tal on olemas ka veebileht Ekhart Yoga ja kuigi sealse keskkonna ja videode kasutamine on tasuline, siis minu jaoks on see väärt (eriti, kui jaanuarikuu soodukas on 0.99€ kuu eest), sest kui mulle joogaõpetaja ei sobi, siis ma ka trennitegemist ei naudi. Suureks unistuseks oleks üldse Esther Ekharti poolt juhendatavas yoga retreatis ehk joogalaagris osalemine. Aga kuna nädalase laagri hinnad on ca 800€+lennupiletid, siis… ehk kunagi tulevikus! Kes aga pole varasemalt joogat proovinud, aga tunneb, et tahaks, siis Youtube’s on endiselt ka tasuta vaadatavad videod üleval.

Jaga oma mõtteid

