Kuidas oma kodusest raamatukogust jagu saada?

IMGP2049Ühel hetkel sain ma aru, et ma ei tea väga täpselt, mis raamatud mul riiulis on ning mul tekkis kindel soov olukorda parandada. Ja nii algas mu retk, leidmaks sobivat programmi oma pisikese raamatukogu kirjapanekuks. Bukahoolik mainis oma blogipostituses eLibPro’d, aga kuna see postitus on aastast 2008, lootsin, et ehk on ka virtuaalses raamatukogunduses uued tuuled puhunud.

Kolme variandina jäid mulle ette siis BookCAT, bookTome ja All My Books. Esimene tundus liiga põhjalik, kolmandat ei saanud lehelt kohe alla laadida ja teine tundus täpselt sobiv. BookTome ei paku küll varianti laenutustel järge hoida, kuid tõele au andes, egas keegi minult eriti raamatuid laenuks ei ole ka võtnud.

Eks näeb, mida ma pärast raamatute sissetrükkimist arvan.

Ligi kaks nädalat hiljem olen jõudnud nüüd selle hetkeni, kus kõik mu Tallinna kodu raamatud on programmi lisatud. Imekombel mahub mu väikesesse Tallinna koju lausa 129 raamatut. Ei osanud oodatagi, et neid nii palju on. Väike huvitav kokkuvõte ka:

  • Mul on raamatuid neljas keeles: eesti, inglise, saksa ja heebrea. Lisaks veel siis ka vene-eesti-vene sõnaraamatud. Seal all Harry Potteri raamatuid on mul eesti, inglise ja saksa keeles.
  • Raamatuid, mida erialaselt saan kasutada, on mul 11
  • Raamatuid, kus on midagigi lohedest, on mul 8
  • Astrid Lindgreni, ühe mu lemmikkirjaniku raamatuid on mul 6. Mingi osa on ka Raplas. Eks pean need endale smugeldama…
  • Iseenda kirjutatud raamatuid on neli
  • Kokaraamatuid on kolm

Ja tegelikult on ka päris mitmeid raamatuid, mis on kuidagi minu juurde tee leidnud, aga mis ma arvan, et sobivad kellegi teise raamaturiiulisse rohkem. Ning on ka raamatuid, mille kohta ma arvamust ei mäleta (tuleb uuesti lugeda) ja ka neid, mille lugemist ma isegi ei mäleta. Oih. Peab lugema hakkama. Mis ma ikka sinna raamatukogusse ronin, kui endal riiulid raamatud reas ootamas.

Järgmine samm on võtta aega, ning samasugune “raamatukogundus” ka Raplas läbi teha.

 

Jaga oma mõtteid

