Plusspunktid sotsiaalpedagoogika õppejõule

Meil algas taaskord uus aine. Kuna nimi on jube pikk, siis nimetan seda lihtsalt Sotsiaalpedagoogikaks. Kuna meie Miretiga oleme10168515_4147880390994_327868612_n välismaalased, kellel pole eriti õrna aimugi, kuhu minna, siis saime natuke erilisema kohtlemise osaks. Esimene loeng toimus Lustenaus, umbes viie kilomeetri kaugusel Dornbirnist. Õppejõud oli nii vastutulelik, et tuli meile järgi ja tõi pärast ära ka. Ei pidanud muretsema, et kuskil tee peal kaotsi läheme.

Algas aine siis üldse hommikusöögiga kohvikus. Täpselt. Meid viidi kohale, istusime laua taha ja nautisime juustu-leiba-moosi-puuvilja-sinki ning arendasime vestlust ja tutvusime üliõpilastega. Sealt edasi kõndisime kohalikku kunstigaleriisse, kus esmalt sai natuke ise seintele pandut uudistada ja siis ringis istudes arutleda. Enim jäi minu jaoks kõlama mõte, mis võrdleb paberit kliendiga sotsiaaltöös. Paber on ka algul puhas ja valge. Ja siis hakatakse seda muutma. Rebitakse, värvitakse, määritakse, lõigatakse. Ja paljud (mitte kõik) kliendid, kes sotsiaaltöötajaga kokku puutuvad, on ühiskonna või ka teiste inimeste poolt muudetud ning alati mitte positiivsemas suunas.

Õppejõud ise on ääretult tore! Väga mitmeid kordi 1996-2003 ajavahemikus Eestis käinud ja väga rõõmus, et mõned eestlased viimaks ka Dornbirni sattusid. Enne kui tagasi Dornbirni sõitma asutasime, tegime samas kohvikus väikese mulaajamis ning kohvitamispausi. Tulevikus ootab Sotsiaalpedagoogika aine raames ees ka ekskursioon sügavale mäe sisse koobastesse, keraamikatund ja puude all trummimängimine. Kõlab hästi!

Algas ka aine nimega English for Social Work II ehk Inglise keel sotsiaaltöötajatele II. Kui võiks eeldada, et õpime aines erinevaid sõnu, harjutame läbi olukordi ning kordame üle inglise keele grammatikat siis paneks eeldusega täiesti puusse. Me õpime sotsiaaltööga seonduvat sõnavara läbi erinevate noorteliikumiste alates 1940aastatest. Selle jaoks loeme tekste, vaatame muusikavideosid, lühikesi dokumentaalklippe ja räägime, räägime, räägime. Kursuse läbimiseks tuleb ise üks noortegrupp valida ja siis neid uurida. Me eelmises grupitöös selleni veel ei jõudnud, oli piisavalt muud teha – näiteks Eestit ja Austriat võrrelda.

Kolmanda uue ainena alustas Gender and Diversity Training. Eesti keeles… Umm.. Emmm… Erinevuste (sh sooliste) tutvustamine? Kui kellelgi on parem idee, kuidas seda tõlkida, siis olete oodatud kommentaari jätma 🙂 Selle loenguga on nii ja naa. Enamjaolt on see huvitav, kuid ikkagi jääb tunne, et kui ma tõuseks püsti ja ütleksin: “Minu elu eesmärk on olla kodune, tegeleda oma lastega, kokata ja koristada ja see teeb mind õnnelikuks!”, siis jookseks vähemalt õppejõud küll mind päästma, sest ma vaeseke olen nii ühiskonna normide poolt piiratud ja oma soostereotüüpidesse ära uppunud. Mulle meeldib, kui mina nt kokkan ja mees samal ajal puid autol rehvi vahetab. Jah, jah, nii stereotüüpne, aga kui mina ja mees rahul oleme, see on meie kokkulepe, siis miks me peaksime lihtsalt seetõttu oma eluolu muutma, et käitume stereotüüpidele kohaselt? Ohjah, sellest ainest ja oma mõtetest kirjutan ma veel mingi kord pikemalt, aga nüüd üritan magama sättida. Kell 5.30 vaja üles tõusta ja rongile jõuda, ei ole vaja netis passida.

Advertisements

Jaga oma mõtteid

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s