Kahjustuste kogusumma – 2500€! Makske või asi läheb politseisse!

Nädal tagasi kirjutasin sellest, kui rahul olen ma Kolpinghausiga, sest teises kahes ühiselamus on veidike laamendatud ja asju varastatud. Täna tuli kõigile üliõpilastele uus kiri kujunenud olukorrast ja edasisest tegevusest. Kahe ühiselamu peale on kahjustuste kogumaksumus 2500 eurot! Kaks tuhat ja viissada eurot! Me oleme siin alles veidi üle kuu aja olnud ja selle ajaga on mingi seltskond suutnud tekitada kahjustusi minu kolme kuu eelarve ulatuses!!!!

Ülikool pakkus kaks lahendust välja:

a) Varastatud asjad (nt kellegi aiakaunistused) viiakse tagasi. Isik/ud, kes on vastutatavad asjade kahjustamise (nt suitsuanduri eemaldamine, tulekustuti tühjakslaskmise, aknaraami lõhkumise) eest, võtavad ühendust ja siis arutatakse juba individuaalselt, mis saab edasi.

b) Juhul kui ei tule välja, kes millegi eest vastutav on, pöörub ühiselamu haldaja politseisse ja alustatakse uurimist. See tähendab ka seda, et kõik Moosmahdstrasse ja Sebastianstrasse elanikud peavad andma oma koduülikoolile teada, mis toimub. Isegi juhul, kui nad ei ole sellega seotud.

Ausalt öeldes, sellist olukorda ma küll ei suutnud ette kujutada, kui mõtlesin, et mis võiks Austrias valesti minna. Ju siis on minust naiivne loota, et täiskasvanud inimesed suudavad end kontrollida. Kindlasti tundus lõbus purjus peaga ostukärusid varastada või piiksuma hakanud suitsuandurist tuhatoos teha, kuid see pole lõbus neile inimestele, kes pole absoluutselt seotud kogu laamendamisega. Ma nii siiralt loodan, et need, kes nautisid lõbu ja lollitamist, suudavad võtta ka vastutuse oma idiootsete tegude eest. Kui umbes arvestada, et kahjustused peaks kinni maksma 35 tudengit, siis see teeks umbes 71€ inimese kohta. Ma olen aru saanud, et siin on ka tudengeid, kelle jaoks raha pole probleem, kuid kui mina peaksin seda tegema… Ma oleksin ikka väga tige ja kuri ja pettunud. 71€ eest saaks ma juba matkasaapad! Ma ei tahaks küll maksta kinni lollust, mille saatis korda keegi teine täiskasvanu ja kellel nüüd püksid püüli sõeluvad ja seda tunnistada ei julge.IMGP0202

Eks kui selgub, mis lahendustee valiti, siis annan teada. Tulevastele tudengitele ka – kui teete lollusi, julgege vastutada. Ja kui te ei ole lollitajad, siis lootke, et teised julgevad vastutada.

Veidike idüllisemast Kolpinghausi elust pildike. Leidsin, et on aeg kirjale vastus kirjutada ja kuna väljas oli päris mõnus ilm, tahtsin seda rõdul teha. Ilm kahjuks täna niiiiii soe ka ei olnud, kuid mati peal, teki all ja kohvikruus käeulatuses oli täitsa mõnus lasta pastakal lennata ja linnulaulu kuulata. Algselt tahtsin küll päikese käes olla, kuid päike paistab rõdule umbes ajavahemiku 7-10.45 ja sel ajal oli muid asju teha. Kuid küll päikese kätte ka jõuan.

2 thoughts on “Kahjustuste kogusumma – 2500€! Makske või asi läheb politseisse!

  1. Pingback: Hihi! Joonistame noku, nii naljakas! | Tudengiraport - natuke koolist, natuke elust

  2. Pingback: Päkapikuskandaal Austrias. Jälle erasmuslased? | Tudengiraport - natuke koolist, natuke elust

Jaga oma mõtteid

