Berliin! <3

IMG_0143Viimasel päeval saime Berliinis tehtud selle, mida kõige rohkem tahtsin. Berliner Kindle Waldmeister + lebotamine + rannatoolid. Jah, see maksis rohkem kui sellesama tegemine pargis puu all aga me ei viitsinud kõndida ning jäime pidada ja tegelikult oli raha seda väärt ka. Boonusena sain isegi päikest. Berliinis pole ma käinud alates sellest ajast, kui Saksamaalt ära kolisin. Viimane kokkupuude oligi Tegeli lennujaamas ja seejärel juba õhuruumi.

Nüüd, 2 suve hiljem, oli meeldiv märgata, et päris mitmed asjad on ikka samad. Eelkõige S ja U bahni liinid, Elbenwald Alexas, tänavaesinejad Brandenburgi platsil, Berliini alternatiivne õhkkond ning Dunkin Donutsite müügikohad. Samas oli ka paras hulk asju erinevad. Näiteks ehitamine. No kes pagan tuli ideele, et teletorni ette mingi majamonstrum ehitada? Igal juhul sinna see kerkimas on. Ehitusi oli üldse tohutult palju. Vahet pole, kuhu Berliinis vaadata, vähemalt üks tornkraana silmapiiri täiendas. Königs-Wusterhausenis sama lugu. Kuigi too raudteelõik, mida minu sealelamise aegu ehitati, on nüüdseks valmis saanud, siis jaamahoone esine rattaparkla ning Friedersdorfi poole viiv tee on üles kaevatud. Ehitus on ilmselgelt populaarne. Ja erootikamuuseum oli ülim pettumus. Maha visatud 8€. Miks peaks mind huvitama mingi Saksamaa esimene naispiloot, kui ta pole isegi alasti? IMG_0183

Seekordne Berliinis käik oli erinev veel kahel põhjusel. Esiteks sain ma ka lääne-Berliini rohkem külastada. Muidu käisin ikka Ida-Berliinis ning naljalt Hauptbahnhofist kaugemale ei jõudnud. Kuna aga Roxanne elas lääne-Berliinis Moabiemi(?) nimelises piirkonnas, siis igal õhtul maandusime kohusetundlikult sinna. Aga egas ida-Berliini ei unustanud. Warschauer strassel käisime Alexast minemakolinud lemmikpoodi otsimas. Silmanurgast kiikasime ka Berliini müüri, milleni ajapuudusel ei jõudnud ning koos Roxannega sai Treptoweri pargis, sealsel saarekesel õlle joodud.

Teise asja poolest oli erinev see, et ma ei tšillinud üksinda ringi. Paar tunnikest küll jah, kui Kati ja Miku Stasi vangla-muuseumis käisid ja mulle meeldis see. Aga suurema osa ajast olime kahekesi, kolmekesi või isegi koos Roxannega neljakesi. Jah, üksinda on ka tore linnas ringi käia. Ei teki vaidlusi, kuhu sööma minna või mida teha. Kuid mitmekesi on kordades lõbusam rigni ekselda, Starbuckis kohvi lürpida või siis jõe ääres lamamistoolidel lebotada.

Blossinist (koht, kus ma vabatahtlikuna terve aasta töötasin) käisin ka koos Mikuga läbi. Friedersdorfi raudteejaamast sinna hakkasime kõndima. Proovisime hääletada, aga keegi isegi ei aeglustanud. Lõpuks peatus meie kõrval (kui me isegi enam ei hääletanud) kahe Hollandist pärit vanadaamiga auto, kes meid rõõmsalt paar kilomeetrit edasi viskasid. Blossinis… Ma olen oma vabatahtliku aasta blogiski kirjutanud, kuidas mul ei saanud kaasvabatahtlikud eluaegseteks sõpradeks ning töökohaga ka päris kirjeldamatut sidet ei õnnestunud luua. Seega, Blossinisse käik pisarat silmanurka küll ei võtnud. Jah, mult uuriti, kuidas läheb ja mis teen ja mis Saksamaal teen, kuid kõik jäi siiski pigem small-talki tasandil. Ma ei ole muidugi pettunud. Minu eesmärk polnud minna sinna kellegagi südamest-südamesse vestlust arendama. Tahtsin lihtsalt veel kord näha seda kohta, kus ma aasta elasin, mis seal vahepeal toimunud on ning ka Mikule näidata, kus ma olin. Ning ma olin ju nagunii sealkandis… Miku arvamus oli muidugi, et Blossin on igav. Ja eks ta ongi, kui sa seal rühmaga ei tegutse koos, sest sel juhul on võimalusi tohutult palju! Eriti nüüd, kui nad on lasteaialaste ja algklassilaste sihtrühma jaoks ühe uue maja ehitanud. Niisama oli seIMG_0156al teha täpselt nii palju, kui et ma näitasin, kus ja mida tegin, Mensast ostsime snäkke, sõime neid, vaatasime mände ning silmitsesime järvekaldasse loksuvaid laineid. Endine EVSlane, praegune FSJlane ja tulevane freelancer Mara (Lätist), viis ka mind toimuvaga kurssi. Jah, ehk temaga oleksin ma paremini oma aasta jooksul klappinud, kui Maliniga aga no mis teha.

21. juulile olin ma kirjutanud, et kui mitte London, siis vähemalt Berliin. Kuu aega hiljem olin ma selle mõtte teoks teinud. Tõeline säästureis, ma isegi ei varja seda. Bussiga edasi-tagasi, täiesti tühja rahakotini jõudmine ning vahepeal kasvõi 3km jala käimine, et ei peaks piletit ostma. Aga ma olen rahul. Sain Berliinis käidud!

One thought on “Berliin! <3

  1. Pingback: Minu 2013 | Tudengiraport - kui on, mida öelda

Jaga oma mõtteid

