Guugeldamisest ja kriitikast

Ma guugeldan end. Olen süüdi. Esiteks tahan ma näha, mis minust netis üleval on (mis on keeruline, sest mul on tohutult nimekaime), et teada saada, mis mulle ei meeldi, et sealt üleval on. Teiseks aga huvitab mind mu raamatute saatus. Õnneks on päris palju inimesi, kes pärast raamatu lõpetamist oma arvamuse ka internetti üles viskavad ja just neid ma jahingi. Hea, halb, neutraalne, misiganes arvamus. Mul on iga viimase üle hea meel ning kui satun hea arvamuse peale, siis tunnen end veel tükk aega kõrvusttõstetuna. Kui aga satun halva peale, siis ma ei lähe patja märjaks nutma. Mina olen sellel arvamusel, et kriitika on hea. Muidugi, konstruktiivne kriitika.

Kui keegi kirjutab, et “Medaljon” on jumala pask, pole mõtet lugeda ja kõik, siis ma olen pahane. Pahane seetõttu, et ma tahaksin teada, et miks antud lugeja hindas seda “jumala pask”. Sellisel moel ma saan ennast parandada. Muidugi, kui tegu on selles, et ei meeldinud lihtsalt olukord, kus tüdruk armub pahasse poissi, siis on natuke nukker, sest tervet sisu ma küll ümber ei kirjuta. Kui aga tuuakse välja, et peatükid on lühikesed, tegelane liiga naiivne (kui see polnud mul taotluslik) või faktivead kohutavad, siis ma tean täpselt, millele järgmisel korral tähelepanu pöörata.

Seetõttu ei saagi ma aru sellest, miks mõned inimesed kriitika peale nina krimpsu tõmbavad. Ka tööd alustades või üldse millegi uuega tegeledes rõhutan ma üle, et öelge kui ma midagi valesti teen. Kritiseerige mõnuga! Sellisel moel õppimine on kõige kiirem. Muidugi võib ka teise jälgides või ise uurides tegutseda, ent miks kulutada rohkem aega, kui saab ka kiiremini(ehk kuidas ma paari minutiga piima õppisin vahustama, kui austraallane ette näitas ja paar lihtsat nippi andis) ning vähemate kadude/kuludega.

Kui mul millalgi palju vaba aega on, siis tahan interneti läbi tuhlata ja kõik arvamused ning arvustused oma teoste kohta kokku koguda, et mõni päev kui vaja tagantsundi kirjutama hakkamiseks, neid lugeda ja meelde tuletada, mis on varem veidi viltu läinud ja mida nüüd vältida võiks.

Jaga oma mõtteid

