Kui ideid on rohkem kui aega, viitsimist ja kõike muud…

Korrastasin arvutis Loomingu nimelist kausta, kuhu olen kogunud kõik oma ideed ja katkendid. Ja ausalt öeldes on see mõneti hirmutav, kui palju ideid mul on olnud ja kui palju neist on pärast katkendi või mõtte kirjutamist jäänud sinna, kus nad on – arvutis ühes failis, pakituna ühte kausta. Ja siis aeg-ajalt ma jälle avastan ja ahhetan.

Pooleli (st rohkem kui paar peatükki kirjutatud, üldine kondikava peas valmis, tegelased suures osas olemas) on mul juttu. Või kaheksa, sest ma plaanin ühe jutu vist kaheks lüüa. Praegu jääme siiski seitsme juurde ning neist seitsmest kolm on noortekad, kaks pigem siis nooremale koolieale ja kaks on lühijutud/novellid. Neist kõige rohkem on kirjutatud “Delarani“, mis saab uhkeldada 435 759 tähemärgi ja 144 leheküljega. Järgmine on alles “Laura” 21 000 tähemärgiga. Aga kõige rohkem potentsiaali näen ma jutul “Kriss“, mida tegelikult täna kirjutama tahtsin hakata aga vihik on kuskile ennast ära peitnud. Jah, ma üritan taaskord paberi peal alustada ja kirjutada.

Ideede alla olen ma liigitanud kõik need, kus on kas paar lauset või mõned lõigud. Ja kui ma vaeva näeksin, siis ma saaksin ka kirjutama hakata. Ning ideid on mul kokku 15. Viisteist! Suurema osa noortekad, üks täiskasvanute temaatika ja kolm pigem fantaasiamaailma liigituvat.

Ning muidugi laused ja pealkirjad, mis võivad tulevikus kaunistada mõnda valminud teost või anda mulle ideed selleks, et ühest lausest 500 00 tähemärki välja pigistada. Neid on õnneks ainult 5.

Aga ära ei saa unustada ka katkendeid. Need pole ideed. Pigem on need mu mingi ajahetke tunded või suvaliselt pähe tulnud dialoog, mille saab mahutada kas kuskile juttu või taaskord – arendada üks lõik pikemaks jutuks. Ning neid on 14. Neliteist katkendit, veel mõtteid, mida edasi arendada või ära kasutada.

Seega, kui nüüd veidi arvutada, siis ma olen kirjutanud raamatut. Aga kui kõik katkendid, ideed, pooleliolevad jutud, mõttelõngad ja pealkirjad mahutada ühe nimetuse “Raamatuidee?” alla, siis mul on 41 raamatuideed. NELIKÜMMEND ÜKS raamatuideed!!!!

Ja mida ma üldiselt õhtuti teen, kui kooliasjade ja trenni kõrvalt aega üle jääb? Ma passin arvutis, löön aega surnuks, tuian ringi, vahin videosid, surfan foorumites jne jne. Kõike seda selle asemel, et mõni neist neljakümne ühest ideest ka kaugemale viia. Ja miks ma seda siis teen ja ei kirjuta, kuigi ma tahan kirjutada? Äkki on mul kirjutajablokk (jah, kõigi 41 mõtte juures)? Ma ei tea! Võib-olla on tõesti asi selles, et ma tahan omada õiget infot. Mis tähendab seda, et ma pean palju guugeldama või reaalselt aega raamatukogus veetma ja kuigi see mulle meeldib, siis see võtab resurssi. Aga ma võiksin vähemalt kuskilt otsast alustada ju?!

Ma unistan sellest, kuidas ma saaksin nädalaks-paariks pageda kuskile metsa palkmajja ning tegeleda põhjalikult üksnes ja ainult kirjutamisega ning kõikide ideeede ülevaatamistega. Keegi ei taha mulle majakest pakkuda? Sobib ka see, et olen koos kellegi teisega, kui see keegi teine mind lihtsalt tuppa kinni paneb ja suurema osa ajast ette kujutab, et mind pole olemas. Lihtsalt selleks, et ma ei otsiks asendustegevuseks kellegagi lobisemist. Ja netti ei tohiks ka olla. Või piiratud nett, nii et ma saan vaid fakte kontrollida ja mitte käia foorumites ega uudiseid lugemas ega Facebookis… aga hetkel ma sellist varianti “kirjutamispagenduseks” ei näe.

Seega, minu praeguse poolaasta paar kirjanduslikku lubadust:

  • Ma lõpetan ära Delarani esimese aasta
  • Ma mõtlen välja, kas Kriss jaguneb kaheks või jääb üheks ning alustan kirjutamist
  • Ma kirjutan valmis paar novelli ja saadan need Regina võistlusele.

Ahjaa, mida ma tegelikult üldse tahaksin. Ma tahan kartoteegikappi, et kõik mu ideed oleksid paberi peal olemas ja mul pidevalt silme all. Ning kui mul vaja midagi otsida või lehitseda, siis lähen sobran kapis ja ongi olemas. Midagi sellist aga mitte nii kallis muidugi. Kuigi see konkreetne pildil olev eksemplar on tulekindel, mis on ka muidugi tähtis, kui tegu on paberil oleva üliolulise informatsiooniga!

Jaga oma mõtteid

