Eelarvest

Veebruarikuu otsustasin korralikult kätte võtta enda eelarve järgimise ja alustasin taas http://www.pere-eelarve.eu kasutamist, mis Saksamaal mu tubli abiline oli. Veebruaris läks masendavalt palju raha. Kohe vastikult palju – 216 eurot! Ja ometigi oli minu piir 180 eurot. Tubli, 30 eurtsiga üle mindud ja ometigi oli see kõige lühem kuu üldse. Osa saan ehk ajada ootamatult suurenenud transpordi kaela. Sügisel sai tempos 1x Rapla, 1x Tallinna nädala jooksul liikuda aga nüüd on 2x Rapla ja 2x Tallinna. Top3 hulka kuuluvadki: ühikakoht (73 eurot), transport (34 eurot) ja söök… Söögil on nüüd kaks lahterdusviisi.

Kõigepealt on söök, mida mul tõesti on vaja ja mida ma ei saa ostmata jätta. Sellele läks siis täiesti tubli raha – 48 eurot ja 30 senti. Pole eriti palju ja võib rahule jääda. Aga kui vaadata ka muud söödavat kraami, mille kohta ninakirtsutuse saatel “rämps” ütlen, siis see lisab ilusa vinge summa: 17.07 eurot. Päriselt? Rämpsu alla kuuluvad siis kõik need emotsionaalsed toiduostud, lisapreemia (kui olen preemiaks endale 1 kohukese lubanud, siis see peab olema 1 kohuke mitte 2 kohukest või 1 kohuke ja 1 Kinder Suprise), krõpsud ning ka alkohol. Märkmete järgi olen rämpsu alla liigitanud vastlakukli, krõpsud, kiirloterii pilet (kuigi see pole söödav on see siiski mõttetu kulu, sest kui ma reedel võitsin 5 eurot, ei tähenda et see alati nii juhtub), saiake, söök Statoilist, Fizz ja Sommersbee. Ma saan aru, et täiesti 0 euro peale ma seda valdkonda tõmmata ei saa – vahel tahaks siiski siidrit või Kinder Suprise’i aga no 17 eurot on ka liig mis liig! Rohkem kui mu ühe nädala toiduraha ju?! Seega, kui eelkõige vähendada see 10 peale ja siis nt 7 euro peale kuus… peaks rahule jääma.

Ma ei ole väga veebruarikuu kulutustega rahul… Raha on liiga palju läinud ja hoolimata sellest, et arvel justkui raha on, ei tohi ma seda niimoodi idiootselt kulutada, sest see rahake on planeeritud pikema ajaperioodi kui paar kuud peale. Mis on siis uue kuu, märtsi, lubadused? Muidugi kulutada vähem raha mõttetutele asjadele, teha rohkem ise toitu ja kasutada selleks kodus olemasolevaid aineid (külmutatud metslooma liha ning isekorjatud kukeseened, marjad ja moosid, purgisalatid jne).

Jaga oma mõtteid

